مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: باغداران استان اردبیل برای جلوگیری از سرمازدگی باغ ها تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهند.

فرهاد عبدالعلی پور، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل مبنی بر افت دما در بیشتر مناطق استان اردبیل، لازم است عموم تولیدکنندگان بخش کشاورزی در خصوص سرمازدگی، تمهیدات و اقدامات لازم را انجام داده و به توصیه های فنی سازمان جهاد کشاورزی دقت کرده و در صورت نیاز با مسئولین و یا کارشناسان مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود مشاوره کنند.

وی گفت: کاهش دما از آستانه تحمل حداقل می تواند خسارت زا باشد که باغداران کاملاً از نتایج زیان بار عدم مقاومت درختان در برابر سرمای زمستان مطلع هستند بنابراین اطلاع رسانی های لازم در ارتباط با وقوع سرما و علایم ناشی از وقوع این پدیده باغداران را به منظور کاهش خسارت سرما راهنمایی و کمک می کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: خوشبختانه با همکاری اداره کل هواشناسی و تحلیل داده های حاصل از تغییرات جوی امکان پیش بینی برخی خسارات احتمالی فراهم شده به نحوی که باغداران با بکارگیری برخی تدابیر، تا حدودی می توانند خسارت های احتمالی را کاهش دهند.

انتهای پیام/ح

بارش برف و سرما در اردبیل

برچسب ها: بحران ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.