نائب رئیس مجلس شواری اسلامی گفت: متاسفانه امروز سران کشورهای عربی به همان جاهلیت خودشان بازگشته‌اند که این مسیر آن‌ها را گمراه کرده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مطهری نائب رئیس مجلس شواری اسلامی در اولین همایش ملی قلم، اقوام، آرامش در گچساران با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام با کلمه اقراء شروع شده است، گفت: اقراء به معنای خواندن است که در این بین علم بدون ایمان یک راه گمراه است.

وی با بیان اینکه اشتباه امروز جوامع آن است که علم بدون ایمان دارند، اذعان کرد: انسان بدون علم و ایمان مانند پرنده‌ای است که یکی از بال‌های آن شکسته است و نمی‌تواند پرواز کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دعوت اسلام تنها مبنی بر دروغ نگفتن، نماز خواندن و روزه گرفتن، غسل کردن و از این قبیل مسائل نبوده است، ابراز کرد: ریشه اسلام بر اساس کلمه توحید لا الله الا الله است.

مطهری بیان کرد: نژادپرستی از نظر دین اسلام مردود است و ایمان و تقوا از نظر اسلام حرف اول است و اصالت دارد.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام فرمودند، همه ما از خاک هستیم و هیچ چیزی برای برتری عرب و بر عجم یا عجم بر دیگران و یا اقوام دیگر نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه امروز سران کشورهای عربی به همان جاهلیت خودشان بازگشته‌اند که این مسیر آن‌ها را گمراه کرده است.

مطهری با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید، برترین شما با تقواترین شما است، گفت: امروز در ایران، اسلام محور وحدت همه اقوام است.

وی افزود: امام راحل همیشه تاکید داشته‌اند که ما برای اسلام قیام کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/ی

 

مطهری در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.