قائم مقام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت دراموراستانها گفت: حدود 40 میلیون نفر زیر پوشش سازمان بیمه سلامت قراردارندکه تقریبا بیمه حدود 80 درصد از آنها بطور رایگان پرداخت می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عزت الله گل علیزاده، در آیین افتتاح ساختمان سازمان نظام پزشکی شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: از این تعداد 23 میلیون نفر بیمه روستایی، 11 میلیون نفر بیمه سلامت همگانی، 5 میلیون و 600هزار نفر کارمندان دولت و تبعه آنها و همچنین بیمه شدگان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هسستتند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه ایرانیان حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر عضو داشت گفت: آنها حدود 50 درصد حق سرانه را پرداخت می کردند که پس از راه اندازی بیمه سلامت همگانی، اعضای بیمه ایرانیان به سمت بیمه سلامت همگانی آمدند.

پرداخت رایگان حق بیمه 80 درصد بیمه شدگان سلامت

به گفته وی، از جمعیت حدود 40 میلیون نفری زیر پوشش سازمان بیمه سلامت 80 درصد (35 میلیون نفر) ازآنان رایگان پرداخت می شود و افراد توانمند در بین آنها وجود دارد که می توانند سرانه ماهانه پرداخت کنند.

قائم مقام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت دراموراستانها، تاکید کرد: باید این افرادشناسایی شوند تا سرانه حق بیمه خودشان را پرداخت کنند اما افرادی که نیازمند واقعی هستند مانند کمیته امداد و بهزیستی همچنان بطور رایگان پرداخت شود.

گل علیزاده، با اشاره به اینکه بودجه سازمان بیمه سلامت قبل ازشروع طرح تحول سلامت 4هزارو500 میلیارد تومان بودگفت: این رقم پس از اجرای این طرح به بیش از سه برابر یعنی 14 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی علت این افزایش را تحت پوشش قرار دادن 11 میلیون نفر بطور رایگان، افزایش تعرفه ها پرداختی برای پزشکان مقیم تمام وقت جغرافیایی بیمارستاها برشمرد.

زیان انباشت بیش از 5 هزارمیلیارد تومانی بیمه سلامت در سال 95

به گفته وی، بودجه بیمه سلامت در سال 95 با وجودی که اوراق بهادار نیز با کمک دولت و مجلس داده شد، حدود 8 هزار میلیارد تومان بود که چیزی حدود 5 هزار و 400 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که پیش بینی می شد برای سال 96 این رقم به 9 هزار میلیارد تومان برسد.

قائم مقام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت دراموراستانها، با تاکید بر اینکه بودجه در نظرگرفته شده برای سال 97 با عدد واقعی خیلی فاصله دارد گفت:این بودجه قطعا جوابگوی نیازها نخواهد بود و مستلزم آن است که مدیریت درست با توجه به منابع محدود دولت، انجام شود.

دریافت ماهانه 4 هزار و 750 میلیاردتومان اوراق بهادار در سال 97 به سازمان بیمه سلامت

گل علیزاده، همچنین از دریافت ماهانه 4 هزار و 750 میلیاردتومان اوراق بهادار در سال 97 به سازمان بیمه سلامت خبر داد و ابراز امیدواری کرد این سازمان با این رقم بتواند جوابگوی بخشی از بدهی های سالهای قبل باشد.

وی افزود: 2 هزار و 480 میلیارد تومان بودجه به سازمان بیمه سلامت در 6 ماهه نخست سال گذشته و 9 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه در 6 ماه دوم سال گذشته به این سازمان اختصاص یافت.

به گفته وی، همچنین بدهی سازمان بیمه سلامت تا پایان سال 96 به طرفهای قرارداد این سازمان حدود 9 هزار میلیارد تومان است.

پرداخت بدهی های بیمه به داروخانه ها و بیمارستانهای دولتی به ترتیب تا آذر و تیر سال گذشته

گل علیزاده، با تاکید بر اینکه پیشتر مطالبات 12 تا 15 ماه تاخیر داشت گفت: اما هم اکنون بدهی ها به داروخانه ها و بیمارستانهای دولتی به ترتیب تا آذر و تیر سال گذشته پرداخت شده است و اگر منابع را برای سال 97 خوب مدیریت نکنیم بدهی دو باره افزایش خواهد یافت.

شایان ذکراست: عزت الله گل علیزاده، قائم مقام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت دراموراستانها برای افتتاح ساختمان سازمان نظام پزشکی شهرستان های کاشان و نطنز بهکاشان سفرکرده بود.

حدود 400 میلیون تومان برای ساختمان سازمان نظام پزشکی با زیربنای 350 مترمربع در زمینی به وسعت 160 مترمربع در سه طبقه هزینه شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.