نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت از تکرار تجربه‌ تلخ ریزگردهای خوزستان در اصفهان جلوگیری کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی امروز در نشست خبری اظهار کرد: اگر دولت به اصفهان توجه نکند ، با توجه به تالاب گاوخونی و ریزگردهای سمی ،همانند وضعیت دریاچه ارومیه و ریزگردهای خوزستان ،همان اتفاق برای این استان تکرار می‌شود.

وی با بیان این‌که طرح 6 خطه کردن شهرضا به اصفهان و جاده مبارکه به شهرضا با اعتبارات شهرستان قابل تحقق نیست، گفت: طرح 6 خطه کردن شهرضا به اصفهان تعریف استانی و یا کشوری نشده بود، بنابراین منبع مالی برای آن پیدا کردیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که طرح 6 خطه کردن جاده شهرضا به اصفهان یک طرح 4 ساله است، خاطرنشان کرد:  مرحله نخست این طرح آماده است و تا عید آسفالت می‌شود و سال آینده مبلغی برای زیرسازی مرحله دوم اختصاص پیدا می‌کند.

 وی با اشاره به افتتاح نشدن جاده شهرضا به مبارکه در دهه فجر امسال، بیان داشت: یکی از دلایل آن  را  سردی هوا  و دوم این‌که امور آن با راه و شهرسازی و آسفالت با راهداری بوده است که در این راستا راهداری استان نیاز به تقویت دارد.

محمودی با اشاره به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرضا، خاطرنشان کرد: در این سفر درخواست 7 زیرگذر برای شهرضا داشتیم که زیرگذرهای جرم‌افشار و منظریه در اولویت هستند که زیرگذر جرم‌افشار در تیرماه سال آینده آغاز می‌شود و 6 ماه بعد از آن زیرگذر شهر منظریه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی  با اشاره به ابلاغ 6 میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه روستایی برای دو شهرستان شهرضا و دهاقان، افزود: مراحل مناقصه جاده هونجان و گرموک با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان انجام شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که اگر در حوزه راه قدم برداریم در اقتصاد شهرضا بسیار تأثیرگذار است، اضافه کرد: حدود هزار تن قیر برای شهرستان شهرضا قول گرفته‌ایم و امسال 500 تن آن اختصاص می‌یابد و سال آینده 500 تن دیگر تا مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده آسفالت شود.

 محمودی با اشاره به طرح  فاضلاب شهرضا، گفت: در بودجه سال 97، در مجموع حدود 15 میلیارد تومان بودجه دولتی برای فاضلاب شهرضا اختصاص داده شده و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که طرحی را برای انتقال آب به شهرضا در حال پیگیری هستیم، افزود: تنها راه برای تأمین آب آشامیدنی چاه‌‌های جایگزین است و باید مکان‌یابی شود تا قبل از فصل گرما مردم با مشکل مواجه نشوند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که طرح تحول سلامت یک طرح شکست خورده است، بیان داشت: در این طرح فقط تعدادی از پزشکان سود بردند، بیمه سلامت در سال گذشته دراجرای برنامه ششم توسعه به وزارت بهداشت سپرده شد که اشتباه بود.

محمودی با بیان این‌که در گذشته اجازه ندادیم تأمین اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت برود، تأکید کرد: این مصوبه برای شفاف‌سازی شرکت‌های است که زیرمجموعه تأمین اجتماعی است که این امر ضعف وزارت کار را می‌رساند که باید در گذشته مدیریت می‌شد.

وی با اشاره به این‌که با توضیحات کمیسیون تلفیق احتمال دارد این مصوبه بازگردد، ابراز داشت: دولت شرکت‌های زیر مجموعه‌ای دارد که در بودجه نامی از آن‌ها برده نمی‌شود اگر بنا به شفاف‌سازی باشد، دولت باید در درجه نخست این شرکت‌ها را شفاف‌سازی کند بعد سراغ تأمین اجتماعی برود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که مسائل جنوب استان اصفهان در طرح‌ها و برنامه‌های این استان دیده نشده است، گفت: اگر دولت به اصفهان توجه نکند وضعیت مشابه دریاچه ارومیه و ریزگردهای خوزستان، با توجه به تالاب گاوخونی و ریزگردهای سمی همان اتفاق برای این استان تکرار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.