مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان متولد سال ۷۴ است و در مقابل سازمان تامین اجتماعی که بیش از نیم قرن سابقه دارد سازمان کوچکیست اما با وجوداین حدود ۴۱ میلیون نفر زیرپوشش این سازمان هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،موهبتی  در نشست با اصحاب سلامت استان اصفهان گفت: حدود ۳۴ میلیون نفر از جامعه آماری ما بیمه رایگان هستند چرا که توان پرداخت ماهانه ۲۰ هزار تومان حق بیمه ندارند.

وی بهترین صندوق را صندوق کارکنان دولت معرفی و در عین حال خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات متعددی که در این مجموعه وجود دارد این صندوق نیز در حال ورشکستگی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به بودجه های سازمان اشاره و اظهار داشت: بودجه ی سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تنها ۲ درصد رشد داشته است و متاسفانه بودجه سال ۹۷ با کاهش ۴ درصدی مواجه است که این مسئله مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان به برنامه های آتی سازمان اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی پایدار، ارزیابی هزینه ها به صورت علمی و مدیریت هزینه ها از برنامه های آتی این مجموعه است تا بتوانیم صیانت مالی و جانی افراد بیمه گر را تضمین کنیم.

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تلاش شورای هماهنگی هدفمند کردن هزینه های بیمه و کنترل هزینه های افراد بیمه گر است.

دکتر طاهره چنگیز طرح قرارداد ۱۵ روزه با پزشکان را مطرح کرد و گفت: از دولت تقاضا داریم تا اختیارات ویژه در رابطه با بودجه های هزینه های استانی به ما بدهند تا با متخصصان مراکز قرداد ۱۵ روزه ببندیم که این طرح به طبع موثرتر از طرح پزشک بومی است.

رییس نظام پزشکی استان اصفهان نیز در این نشست افزود: وضعیت بیمارستانهای خصوصی هر روز در حال بدتر شدن است و حقوق هیئت های علمی آنها دیر پرداخت می شود چرا که پرداخت سازمانهای بیمه گر طولانی مدت است.

دکتر عباسعلی جوادی به دیر پرداخت شدن حقوق پزشکان شهرستان ها اشاره کرد و بیان داشت: تعرفه ها بجای اوایل سال اواسط سال می رسد و پزشکانی که در شهرستانها مشغول فعالیت هستند و مطب ندارد با دیر پرداخت شدن تعرفه ها مشکلات عدیدی گریبان گیر آنها خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مسولان بیمه سلامت

برچسب ها: بیمه ، بودجه97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.