دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: 10 درصد مراکز درمان اعتیاد کشور در استان اصفهان قرار دارد در حالی‌ که در این زمینه در جایگاه بیست و سوم قرار داریم.

مصطفی هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با رییس‌جمهور است و وزیر کشور دبیر کل ستاد و استانداران در هر استان رئیس شورای هماهنگی با مواد مخدر هستند؛ وظیفه ستاد نیز کارهای دبیرخانه‌ای است و کارهای اجرایی انجام نمی‌شود.

وی افزود: یک از ارکان اصلی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی است و متحمل انجام کار زیاد و پرزحمتی است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: از هر 100 نفر زندانی در کشور 44 نفر مجرمان مواد مخدر هستند که خود آمار قابل توجهی است که این آمار در استان اصفهان از هر 100 نفر زندانی 55 نفر مجرم مواد مخدر است؛ در مجموع برای هر زندانی 6 برابر یک دانش‌آموز سرانه هزینه استفاده می‌شود.

وی توضیح داد: بر اساس میزان کشفیات استان اصفهان در کشور معمولا بین استان چهارم و پنجم است، آمارها نشان می‌دهد که دستگاه‌ها در این زمینه عملکرد خوبی ارائه دارند و در ارزیابی عملکردها، ستاد اصفهان در سه سال گذشته رتبه‌های برتر به ترتیب سوم، دوم و اول ملی را کسب کرده و در رده عملکرد ممتاز قرار داد.

هادی‌زاده خاطرنشان کرد: فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر شکل دبیرخانه‌ای دارد و به صورت مستقیم وارد فعالیت اجرایی نمی‌شود اما در عرصه‌های دیگر در قالب چند کمیته زیرمجموعه فعالیت می‌کنند و در درجه اول نیروی انتظامی، دستگاه‌های مقابله‌ای اطلاعات و سپاه از ارکان همکاری کننده در این ستاد هستند.

وی در خصوص کمیته‌های ستاد عنوان کرد: بخشی از عملکردهای ستاد در حوزه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که در آن، جلسات مستمری با حضور اعضا شکل می‌گیرد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اذعان داشت: 10 درصد مراکز درمان اعتیاد کشور در استان اصفهان قرار دارد در حالی‌ که در این زمینه در جایگاه بیست و سوم قرار داریم اما از آنجایی که نظارت بر این مراکز، ارتقای کیفی و برخورد با متخلفان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، نکته مهم‌تر برای ما بحث ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد یا مراکز اقامتی میان مدت است.

وی اضافه کرد: در ساماندهی، نیاز جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد و مراکز درمان اعتیاد به سمت و سویی بروند که ملزم شوند با بیمه سلامت قرارداد منعقد کنند و در این صورت 70 درصد از فرانشیز از طرف بیمه پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

در استان اصفهان از هر 100 نفر زندانی 55 نفر مجرم مواد مخدر است

برچسب ها: اعتیاد ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.