رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت:در سال 96 پنج هزار نمونه زنبور عسل آزمایش شد و عملیات جستجو و پایش در همه انواع خوراک‌های دام و طیور شهرستان نیز انجام شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی نقی انصاری شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته تغذیه و امنیت غذایی شهرستان شهرضا با اشاره به وجود 26 باشگاه ورزشی در شهرستان شهرضا، اظهار کرد: چهار باشگاه از این تعداد مخصوص بانوان است.

وی با تأکید بر این‌که نظارت و کنترل بر همه باشگاه‌ها برای جمع‌آوری و تذکر در خصوص عدم عرضه مکمل‌های ورزشی انجام می‌شود، افزود: با هدف جلوگیری از عرضه غیرقانونی مکمل‌های ورزشی از آذر ماه امسال تاکنون 30 بازرسی اولیه و 22 بازرسی ثانویه از باشگاه‌های ورزشی شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا با اشاره به تعطیلی یک باشگاه ورزشی به دلیل تزریق آمپول، ابراز داشت: دو فقره تذکر به دو باشگاه عرضه کننده مکمل‌های ورزشی در شهرضا داده شد.

حمید رئیس‌زاده، رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا در ادامه این جلسه با اشاره به واکسیناسیون بیش از 80 هزار دام سبک و 40 هزار دام سنگین علیه بیماری تب مالت، اظهار کرد: در همین مدت بیش از 85 هزار دام سنگین برای مقابله با بیماری سل واکسینه شدند.

وی با اشاره به این‌که در امسال بیش از 80 هزار متر مربع برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو سم‌پاشی شده است، افزود: در سال 96 پنج هزار نمونه زنبور عسل آزمایش شد و عملیات جستجو و پایش در همه انواع خوراک‌های دام و طیور شهرستان نیز انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا با تأکید بر این‌که وضعیت شهرستان از نظر توزیع گوشت سفید نرمال و قابل قبول است، گفت: عرضه و بسته‌بندی این نوع گوشت بهداشتی و زیر نظر کارشناسان است.

وی با اشاره به عرضه گوشت قرمز در شهرضا، بیان داشت: در حال حاضر وضعیت عرضه گوشت قرمز در شهرستان بد نیست اما لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

رئیس‌زاده با اشاره به کشتارگاه نیمه صنعتی شهرضا، اذعان داشت: ضرورت دارد وضعیت کشتارگاه شهرضا ارتقا یابد تا به عنوان کشتارگاه مرجع در جنوب استان قابلیت ارائه خدمات داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای اصلاح و بهبود فرایند عرضه ماهی و آبزیان در شهرستان شهرضا، ابراز داشت: برای افزایش نظارت بر عرضه شیر برنامه جامعی تحت عنوان ارتقای کیفیت، کمیت و بهداشت شیر اجرا می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به نظارت شبکه دامپزشکی شهرضا بر فراورده‌های خام دامی، تأکید کرد: نظارت بر همه فراورده‌های لبنی تا قبل از مرحله حرارت‌دهی بر عهده دامپزشکی است و بعد از نخستین مرحله دمادهی، نظارت بر آن بر عهده شبکه بهداشت و درمان است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرضا هیچ‌گونه مجوز عرضه مواد خام لبنی از جمله شیر صادر نشده است و هر اقدامی در این زمینه، بدون مجوز انجام می‌شود.

سید علی موسوی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا نیز در این جلسه با اشاره به وظایف اداره بهزیستی در راستای سند ملی تغذیه، عنوان کرد: سازمان بهزیستی با هدف ارتقای سطح کیفیت مواد غذایی در جامعه هدف خود شامل مهدهای کودک، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری سالمندان و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به توزیع یک وعده غذایی در مهدهای کودک شهرستان شهرضا در 130 روز سال و نظارت‌های مستمر بهداشتی در این زمینه، اذعان داشت: امسال 300 نفر از سالمندان، 250 نفر از زنان سرپرست خانوار و 50 زن باردار و شیرده تحت پوشش در شهرستان شهرضا آموزش‌های لازم مرتبط به سند غذایی را دیده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کمیته تغذیه و امنیت غذایی شهرستان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.