صدر اعظم آلمان اعلام کرد که کشورش در حمله نظامی علیه سوریه شرکت نخواهد کرد.

مرکل: آلمان به ائتلاف نظامی علیه سوریه نخواهد پیوستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر دانمارک در برلین اعلام کرد آلمان هرگز در حملات نظامی علیه سوریه شرکت نمی‌کند و هرگونه تصمیم درباره سوریه باید بررسی شده باشد.

صدراعظم آلمان افزود: درباره سوریه تمامی اقدامات باید مدنظر قرار گیرد، اما نیرو‌های آلمان در حمله به ارتش سوریه یا نیرو‌های هیچ دولت دیگری مشارکت نخواهند کرد.

او همچنین گفت: بسیار حائز اهمیت است که درباره سوریه از خود اتحاد نشان دهیم.

صدراعظم آلمان همچنین مدعی شد: واضح است که دولت سوریه تمامی ذخایر سلاح شیمیایی خود را، همانطور که در سال ۲۰۱۳ توافق کرد، از بین نبرده است.

به دنبال هشدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به استفاده از موشک‌های هوشمند در سوریه به تلافی حمله ادعایی شیمیایی این هفته در شهر دومای سوریه، نگرانی‌ها درباره حمله نظامی واشنگتن به سوریه افزایش یافته است. به دنبال حملات این هفته در سوریه، آمریکا دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را مسئول وقوع آن معرفی کرد. این در حالی است که هیچ مدرکی دال بر حضور نیرو‌های دولتی سوریه در این حملات وجود ندارد.

هر چند آمریکا سال گذشته به تنهایی در یک اقدام نظامی علیه سوریه با استفاده از یک ناوشکن چندین موشک کروز را به پایگاه هوایی در شهر حمص شلیک کرد، با این حال به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا این بار به دنبال همراه کردن دیگر کشور‌ها برای اقدام نظامی علیه دمشق و ایجاد یک ائتلاف نظامی برای شکل‌دهی حملات نظامی گسترده علیه نیرو‌های دولتی سوریه است.

بی‌میلی آلمان برای پیوستن به ائتلاف نظامی علیه سوریه ضربه‌ای به نقشه ترامپ برای راه‌اندازی جنگ هماهنگ علیه دمشق خواهد بود. به نظر می‌رسد انگلیس و فرانسه محتمل‌ترین نامزد‌های پیوستن به ائتلاف نظامی ضد دولت سوریه هستند.

این در حالی است که فشار‌ها بر ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای بدست آوردن رای پارلمان این کشور برای پیوستن به ائتلاف نظامی ضد سوریه وجود دارد، هر چند او از نظر قانونی مجبور به انجام این کار نیست.

در عین حال امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز مدعی شد شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد بشار اسد در حملات ادعایی شیمیایی این هفته در شهر دوما سوریه دست داشته است، با این حال هنوز برنامه جدی برای حمله به سوریه از سوی رئیس جمهور فرانسه اعلام نشده است.

انتهای پیام/

موضع آلمان در قبال حمله نظامی احتمالی علیه سوریه

برچسب ها: سوریه ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
مرسی آلمان
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۹:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
این غربیها به تمام جد ابادشون غلط کردن زر زدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۹:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
این غربیها به تمام جد ابادشون غلط کردن حرف زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
باز این حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
ی
۱۹:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
نه تورو خدا شرکت کن
آخرین اخبار