رهبر حزب کارگر انگلیس هرگونه اقدام نظامی در سوریه از سوی غرب را عامل تشدید تنش‌ها میان روسیه و آمریکا عنوان کرد.

 کوربین: اقدام نظامی جنگ میان مسکو و واشنگتن در آسمان سوریه را در پی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد انجام حملات هوایی در پاسخ به حملات ادعایی شیمیایی در سوریه خطر وقوع جنگ نظامی میان روسیه و آمریکا در فضای هوایی سوریه را به دنبال خواهد داشت.

کوربین افزود: اقدامات نظامی علیه سوریه خطر تشدید تنش‌ها در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

او همچنین در این باره گفت: پارلمان انگلیس باید نقش فعالی درباره هرگونه اقدام نظامی در سوریه از سوی غرب داشته باشد.

در پی تحولات اخیر در سوریه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به روسیه هشدار داد که آماده پرتاپ موشک به متحد خود یعنی سوریه از سوی آمریکا باشد. ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز در این باره گفت: استفاده از سلاح شیمیایی نمی‌تواند بدون پاسخ بماند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود: تحقیقات درباره حملات اخیر در سوریه ادامه دارد، اما تمامی این‌ها نشانه آن است که دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه که از اقدام در برابر وقوع حمله شیمیایی خودداری کرده است، در این باره مسئول است.

او در ادامه مدعی شد انگلیس و کشور‌های متحد آن به دنبال راهکار‌هایی برای جلوگیری از کاربرد سلاح‎‌های شیمیایی بوده‌اند.

کوربین که در دیدار خود از شهر پلیموث انگلیس سخن می‌گفت، اعلام کرد او سالهاست که مسئله واکنش در برابر هرگونه اقدام نظامی را در پارلمان کشورش، که اکنون در تعطیلات عید پاک هستند، مطرح کرده است.

رهبر حزب کارگر انگلیس در ادامه افزود: تمام کشور‌ها باید دور میز مذاکره برای دستیابی به یک راهکار سیاسی برای حل بحران جنگ در سوریه گرد هم آیند.

کوربین گفت: ما بیش از این نمی‌توانیم درباره افزایش تنش در منطقه خطر کنیم.

جرمی کوربین در سال ۲۰۱۵ در جلسه پارلمان انگلیس با مداخله نظامی در سوریه مخالفت کرد. این در حالی بود که نمایندگان پارلمان در آن جلسه از اقدام نظامی در سوریه حمایت کردند.

کوربین درباره اینکه آیا این بار نیز همین نظر را خواهد داشت، گفت: آنچه ما به دنبال جلوگیری از آن هستیم اینست که از وقوع بمباران در سوریه که منجر به افزایش تنش و جنگ جدی میان روسیه و آمریکا در آسمان سوریه خواهد شد، پیشگیری کنیم.

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین از پارلمان این کشور خواست تا پیش از تصویب هرگونه اقدام نظامی انگلیس در سوریه در این باره بررسی‌های کافی را انجام دهند. 

 سخنگوی وزارت دفاع این کشور  نیز انگلیس و متحدانش را به اقدام جدی برای جلوگیری از توسعه و کاربرد استفاده از سلاح‌های شیمیایی دعوت کرد.

او در این باره گفت: انجام حملات هوایی در سوریه از وقوع حمله شیمیایی جلوگیری نمی‌کند و به راهکار دراز مدت برای پایان دادن به جنگ در سوریه منجر نخواهد شد.

انتهای پیام/

اظهارات رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس درباره حمله احتمالی به سوریه

برچسب ها: سوریه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار