یک تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: هم اکنون وضعیت نماد‌های بانکی به گونه‌ای است که می‌توان امید را برای بازگشایی آن پیش‌بینی کرد.

امید‌ها برای بازگشایی بانک‌ها بیشتر شدمهدی طحانی تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص بازگشایی نماد‌های بانکی متوقف، اظهار کرد: بیشتر شرکت‌های بانکی به جز یکی-دو مورد نمادشان در بازار سهام باز است و بازگشایی مابقی نماد‌ها نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار نمی‌رفت که نماد‌های بانکی در بازار سهام بازگشایی شود، اما گزارش صورت‌های مالی نشان از بازگشایی بسیاری از نماد‌های بانکی طی چند روز اخیر دارد.

طحانی با ابراز امیدواری از بازگشایی نماد بانکی در سال جاری، تصریح کرد: امیدواریم در سال جدید با همکاری سازمان بورس و ارائه گزارش‌ صورت‌های مالی بانک‌ها، توقف این نماد‌ها به پایان برسد.

گفتنی است، برخی معتقدند با توجه به اینکه زمان زیادی از توقف نماد‌های معاملاتی گروه بانکی در بازار می‌گذرد، دست کم به لحاظ روانی بخش عمده‌ای از آثار منفی ناشی از بازگشایی نماد در بازار تخلیه شده و در بازگشایی نماد بانک‌ها، قیمت سهام افت وسیع و مدت‌دار نخواهد داشت. در این میان انتظار می‌رود حقوقی‌ها نیز در راستای کاهش التهاب بازار اقدام به حمایت از گروه بانکی کنند و از طرفی دیگر به دلیل این که بیشتر معامله‌گران نماد‌های بانکی حقوقی‌ها هستند، نگاه سفته بازانه در آنها کمتر دیده می‌شود و استراتژی معامله‌گران حقوقی در گروه بانکی، مانع از ایجاد یک هیجان منفی دامنه‌دار در بازار پس از بازگشایی نماد بانک‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار