مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری ایلام بر لزوم معرفی ویژگی های سرمایه گذاری در حوزه پایین دست صنایع پتروشیمی در استان تاکید کرد.

حمایت از فعالان اقتصادی در حوزه پایین دست پتروشیمی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;  حیدر نعمتی در اولین نشست کمیته رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی، نفت و گاز ایلام گفت : استان ایلام از ظرفیت و قابلیت بسیار ویژه ای در حوزه نفت و گاز برخوردار است و با توجه به فعالیت پتروشیمی استان باید این ذخایر ارزشمند در راستای توسعه، اشتغال و تولید در بخش صنایع پایین دستی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یکی از ضروری ترین اقدامات در این حوزه تهیه بسته اقتصادی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی است تا با اطلاعات دقیق و معرفی مشوق ها به سرمایه گذاران آنها را در این زمینه دعوت به همکاری و سرمایه گذاری کنیم.
نعمتی افزود : کمیته رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی با دستور استاندار در استان تشکیل و به صورت مستمر پیگیر ایجاد طرح ها و واحدهای تولیدی این حوزه است تا بتواند از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید استفاده شود.

مجتمع پتروشیمی ایلام دارای واحدهای فرآیندی اتیلن، پلی اتیلن سنگین، گوگردزدایی خوراک و همچنین کلیه سرویس‌های جانبی موردنیاز است، ظرفیت اسمی واحد اتیلن ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال است که حدود ۳۰۰ هزار تن اتیلن آن به‌عنوان خوراک واحد پلی اتیلن سنگین به مصرف رسیده و مابقی آن قابل‌استفاده در دیگر صنایع پتروشیمی خواهد بود.

 

انتهای پیام/ه

 

حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی

برچسب ها: اشتغال ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.