رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد و راه‌اندازی گروهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۱۲۵۱ نفر اعضاء اقدام به ترویج فساد و فحشاء می‌نمود، خبرداد.

عامل ترویج فساد و فحشا در شبکه‌های اجتماعی به دام افتادبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم محمد علی آدینه‌لو بیان کرد: طی رصد و پایش مستمر صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان شخص یا اشخاص نامعلومی با ایجاد و راه‌اندازی گروهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۱۲۵۱ نفر اعضاء اقدام به ترویج فساد و فحشاء می‌نمود، در همین راستا موضوع ضمن تشکیل پرونده، مزبور تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه انجام شده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و پی جویی‌های پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای استان زنجان پیرامون موضوع پرونده مفتوح، مشخص شد متهم شخصی به هویت آقای (م. م) ساکن زنجان می‌باشد. با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف، به پلیس فتا دلالت گردید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن بامستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی در اظهارات خود بیان کرد، با خط معلوم در شبکه اجتماعی عضو بوده و از روی کنجکاوی، افزایش اعضاء گروه و آشنا نبودن به جرائم رایانه‌ای مرتکب بزه ارتکابی شده است.

وی با بیان اینکه همانگونه که خانواده‌ها در فضای حقیقی مراقب فرزند خود هستند که کجا می‌رود؟ و با چه کسانی دوست است، به خانواده‌ها توصیه کرد: نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان نیز مثل فضای حقیقی امری طبیعی و الزامی است که خانواده‌ها باید مراقب باشند فرزندان آن‌ها در فضای سایبر چه می‌کند و با چه کسانی دوست است.

سرهنگ دوم آدینه‌لو تاکید کرد: اشخاصی که با ایجاد پروفایل مجرمانه اقدام به ترویج فسا و فحشا نمایند در سریع‌ترین زمان شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان در پایان با بیان اینکه ترویج فساد و فحشاء در فضای مجازی جرم بوده است، به کاربرانی که بدون محابا اقدام به انتشار مطالب غیر اخلاقی می‌کنند هشدار داد و گفت: برابر ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار