جانشین پلیس فتای استان قزوین گفت: جرایم فضای مجازی در استان به ۸۰ درصد رسیده است.

سرهنگ محمد فرهودی جانشین پلیس فتای استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: قبل از گسترش فضای مجازی به ویژه تلگرام، میزان جرایم رایانه‌ای ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده که هم اکنون این میزان به ۸۰ درصد رسیده است.

سرهنگ فرهودی افزود: ۶۵ تا ۷۰ درصد از افرادی که برای شکایت به پلیس فتا مراجعه می‌کنند در زمینه ارتباط گیری در تلگرام است.

وی با اشاره به معایب تلگرام گفت: نداشتن امنیت یکی از معایب این پیام رسان است به طوری که در گفتگوی دو فرد و به اشتراک گذاشتن مطالب شخصی، نفر سوم می‌تواند به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

جانشین پلیس فتای استان، شناسایی نشدن افراد مخاطب را یکی دیگر از معایب تلگرام بیان کرد و گفت: در این زمینه افراد با گذاشتن عکس‌های دروغین در پروفایل، خود را به عنوان جنس مخالف معرفی و با شخص مورد نظر رابطه برقرار می‌کنند.

به گفته سرهنگ فرهودی، افراد سودجو، از این طریق اطلاعات طرف مقابل را دریافت و برای اخاذی از آن سوء استفاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلگرام اعتیاد آور است، گفت: فرد با داشتن این پیام رسان در کانال‌های مختلف عضو می‌شود و با صرف وقت زیاد در این کانال ها، وابستگی زیادی به آن‌ها پیدا می‌کند.

جانشین پلیس فتای استان، دور شدن از رسانه‌های معتبر و ترویج اخبار دروغ را از دیگر معایب تلگرام دانست و گفت: این موضوع باعث شده تا کاربران اخبار دروغ را بدون هیچ منبعی دریافت، منتشر و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

رشد جرایم رایانه‌ای با گسترش فضای مجازی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار