فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: نیروی انتظامی به شدت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در چهارشنبه آخرسال برخورد می‌کند و متخلفان تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت می‌مانند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سردار محمودی فرمانده انتظامی استان در جمع خبرنگاران افزود: اجرای برنامه‌های چهارشنبه آخر سال باید طبق قانون باشد و هر برنامه‌ای که منجر به سلب آسایش و آرامش مردم شود پلیس قطعا با آن برخورد خواهد کرد.

سردار محمودی از مردم خواست از برافروختن آتش پر حجم بویژه در کوچه‌های کم عرض خوداری کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه بیشترین افرادی که دچار آسیب می‌شوند خردسال و نوجوان هستند گفت: از نگهداری، تهیه و ساخت مواد محترقه به ویژه در منازل پرهیز شود.

سردار محمودی از افزایش ۹۸ درصد کشفیات مواد محترقه خبر داد و گفت: بیش از ۱۳۶ هزار ۶۸۶ عدد انواع مواد محترقه کشف شده که از این میزان ۷۱ کیلو مواد محترقه پر خطر بوده است.

وی اضافه کرد: ۷۱ نفر از فروشندگان مواد محترقه هم دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از آغاز طرح ترافیکی نوروزی از ۲۴ اسفند خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

سردار محمودی با بیان اینکه شعار امسال نیروی انتظامی آرامش بهاری همراه با نظم و امنیت است، گفت: جلوگیری از بی نظمی و اخلال در آسایش مردم، پیشگیری از حوادث ناگوار، مقابله با اعمال ضد اخلاقی و مفاسد اجتماعی، تسهیل در ترافیک مردم، مقابله با سرقت و نا امن کردن محیط برای بزهکاران و متخلفان، پیشگیری از سرقت و کیف قاپی و تشدید اقدامات پلیسی در اماکن عمومی از مهمترین برنامه‌های پلیس در ایام نوروز است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از نظر فراوانی وقوع جرم، قزوین جز استان‌های امن است، گفت: قزوین در سرقت و تصادفات فوتی رتبه ۲۲، تصادفات جرحی رتبه ۳۲، و تصادفات خسارتی جایگاه ۳۰ کشوری را دارد.

سردار محمودی با اشاره به تجمعات و اغتشاشات دی ماه گفت: در این حوادث نیروی انتظامی ۱۲ شب در صحنه بود و با حضور مقتدرانه صف مردم و اغتشاشگران را از هم جدا کرد.

وی همچنین به کولاک امسال اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس شاهد هیچ گونه حادثه و تلفات جانی نبودیم و توانستیم مسافران را اسکان و به درراه ماندگان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه امسال بیش از ۲۳۲ میلیون خودرو در استان تردد کرده اند، گفت:: حجم تردد نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به کشف ۲ تن مواد مخدر در سال جاری گفت:: در این مدت کشفیات مواد مخدر ۳۸ درصدافزایش داشته است.

سردار محمودی در ادامه از کاهش ۸ درصدی سرقت در استان خبر داد.

وی اضافه کرد: جرائم خشن همچون سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ورود به عنف صد در درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: تصادفات فوتی هم ۱۷ درصد و تصادفات جرحی ۱۸ درصد کمتر شده است.

سردار محمودی گفت:: با اجرای ۳۲ طرح طرد و جمع اوری اتباع غیر مجاز، بیش از ۴ هزار نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه جرایم رایانه‌ای ۳۶ درصد افزایش داشته است گفت: امسال ۳۶ نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

سردار محمودی گفت:عمده جرائم فضا‌ی مجازی مزاحمت اینترنتی به ویژه در تلگرام، برداشت غیر مجاز حساب بانکی، کلاهبرداری و نشر اکاذیب است.

انتهای پیام/

با مخلان امنیت در چهارشنبه آخرسال برخوررد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار