کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بعد از پاکسازی گروه‌های تروریستی از غوطه شرقی، آمریکا و اسرائیل سعی دارند پیروزی محور مقاومت را در سایه قرار دهند.

//محمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به حمله اسرائیل به پایگاه هوایی T4 و احتمال ایجاد تنش با حزب‌الله اظهار کرد: غوطه شرقی منطقه‌ای استراتژیک است و آمریکا و اسرائیل فکر نمی‌کردند سوری‌ها به همراه متحدانشان بتوانند عناصر تروریستی را از آن بیرون کنند.

وی با بیان اینکه پاکسازی گروه‌های تروریستی از غوطه شرقی ضربه‌ای اساسی به اسرائیل و آمریکا وارد کرده است، افزود: در چنین شرایطی آنها باید اقدامی کنند که باعث شود پیروزی محور مقاومت تحت سایه قرار بگیرد، لذا این حمله را انجام می‌دهند و ادعا می‌کنند که دولت سوریه از مواد شیمیایی استفاده کرده، در حالی که اکنون سوری‌ها مواد شیمیایی در اختیار ندارند و هیچ کس هم این موضوع را تایید نکرده است.

ساجدی گفت: اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه «در آینده نزدیک جدول زمانبندی شده برای حوادث سوریه تعیین می‌کنیم» نشان از نوعی شکست استراتژیک در مسائل سوریه است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: صحنه سوریه جنگ رقابتی میان آمریکا و روسیه است که بعید می‌دانم آمریکایی‌ها در مجموع در آن به توفیقی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار