شامگاه گذشته، همه افرادی که توسط گروه جیش الاسلام ربوده شدند، آزاد شدند.

به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه دو روز پیش برای حفظ جان افراد غیرنظامی که در بند تروریست‌های جیش الاسلام بودند، با این گروه بار دیگر به توافق دست یافت و بر اساس آن مقرر شد که تروریست‌ها پس از تن دادن به شروط دولت سوریه، ظرف ۴۸ ساعت از شهر دوما که آخرین مقر آنان در غوطه شرقی دمشق است، خارج شوند.

همچنین قرار بود همه کسانی که در دوما، توسط جیش الاسلام ربوده شده‌اند، آزاد و عناصر این گروه نیز به منطقه جرابلس در استان حلب منتقل شوند.

در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که شامگاه دوشنبه همه غیر نظامیانی که توسط جیش الاسلام ربوده شده بودند، آزاد شدند؛ در جزئیات این خبر آمده است که دو اتوبوس حامل ده‌ها فرد ربوده شده ساعت ۱۱ شامگاه گذشته از سمت دوما وارد مناطق تحت سیطره ارتش سوریه در نزدیکی اردوگاه الوافدین شدند.

با خروج این اتوبوس‌ها، دولت سوریه به وعده خود در خصوص آزادسازی همه افرادی که در بند جیش الاسلام زندانی بودند، عمل کرد.

روز گذشته نیز ده‌ها غیر نظامی که عناصر جیش الاسلام آنان را در سال ۲۰۱۳ از عدرا العمالیه ربوده بودند، آزاد شدند.

یک منبع رسمی سوری در این زمینه اعلام کرد که هم اکنون در داخل شهر دوما حتی یک فرد ربوده شده زنده وجود ندارد و تروریست‌ها نیز پیکر افرادی را که کشته شده‌اند تحویل خواهند داد.

وی تأکید کرد: آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود مبنی بر اینکه هزاران غیر نظامی توسط جیش الاسلام ربوده شده و اکنون در دوما در بند این گروه قرار دارند، صحیح نیست و تروریست‌ها در ارقام بزرگنمایی می‌کنند تا شروط مذاکره با ارتش سوریه را بهبود بخشند.

در همین راستا، تلاش برای مجهز کردن اتوبوس‌هایی که عنصر جیش الاسلام را جرابلس منتقل خواهند کرد، همچنان ادامه دارد تا شهر دوما و به تبع آن منطقه غوطه شرقی دمشق کاملا از وجود تروریسم پاکسازی شود.

تروریست‌ها مطابق معمول پیش از خروج از مقر‌های خود، آن را به آتش می‌کشانند تا اسناد و انبار‌های مهمات آنان از بین برود و بدین ترتیب رابطه آنان با کشور‌های خارجی مشخص نشود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار