رئیس کل بانک مرکزی گفت: هدف ما تثبیت نرخ ارز نیست، زیرا این موضوع اشکالات جدی را به وجود می‌آورد.

تفاوت نرخ ارز به خزانه واریز شده است/ هدف ما تثبیت نرخ ارز نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جریان بررسی نوسانات نرخ ارز در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 21 فروردین ماه) بعد از اظهارات نمایندگان مجلس بار دیگر در پشت تریبون قرار گرفت و گفت: بنده به صحبت‌های نمایندگان گوش دادم و نکات مهم را برای اجرا یادداشت کرده‌ام.

وی خطاب به پورابراهیمی تصریح کرد: بنده هم نکات شما را تأئید می‌کنم و تمام تلاش ما این است که همکاری و نزدیکی بین بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی باشد.

سیف تأکید کرد: هیچ عامل اقتصادی برای این نرخ ارز وجود ندارد، بحث التهابات و انتظارات کاذب بر روی نرخ آن تأثیر دارد.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: در حقیقت تعادل بین مصارف و منابع ما شرایط مطلوبی داریم و برای واردات هم کمبودی نداریم، تنها باید مدیریت درستی را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: نرخ تعیین شده 4200 تومان بر مبنای مدل شناور مدیریت شده قانونی و تکلیفی بانک مرکزی است و به آن عمل می‌کنیم و هدف ما تثبیت نرخ ارز نیست، زیرا این موضوع اشکالات جدی را ایجاد می‌کند.

سیف با بیان اینکه بنده با مرکز پژوهش‌ها هم جلسات همفکری و مثبتی را داشته‌ایم اظهار داشته‌ام گفت: آقای قوامی هم درباره تأثیر ارز 4200 تومانی بر بودجه اظهاراتی را کردند که درست است و باید این آثار دیده شود. اما در گذشته هم مبنای ما ارز مبادله‌ای بوده و مابه‌التفاوت در زمان واریز محاسبه شده و واریز می‌شد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: ما بیشتر از هرچیزی برای تحقق اقتصادی باید تلاش کنیم و اقتصاد باید پیش‌بینی پذیر باشد که در این راه دولت نیازمند حمایت مجلس است، تفاوت نرخ ارز هیچ جایی نرفته و به خزانه واریز شده است، لذا از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نوسانات شدید نرخ ارز قابل توجیه نیست و این موضوع برای اقتصاد مشکلاتی را به وجود می‌آورد که ما در روش جدید به دنبال بهبود اوضاع هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار