یکی از مخترعان کشورمان موفق به تولید غشا‌های پلیمری با راندمان بالا شده است.

حفظ سلامت مواد لبنی به کمک غشاهای پلیمریبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد تا محصولات دانش بنیانی را که این شرکت‌ها تولید می‌کنند را معرفی کند.

وحید وطن‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران موفق به استفاده از غشاهای نانویی برای جلوگیری از خراب شدن لبنیات‌ غذایی شده است.

این مخترع کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص غشاهای پلیمری ساخته شده از طریق نانو گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصول غذایی با کیفیت بالا این است که عاری از هر گونه باکتری باشد، لذا برای انجام این کار می‌توان از غشاهای پلیمری استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای آنکه چربی یک شیر و یا ماست گرفته شود و به اصطلاح شیر کم چرب شود باید از غشاهای پلیمری بهره‌ برد که من موفق شده‌ام این غشاها را با کمک فناوری نانو و با بهره‌وری بسیار بالاتری در کشور تولید کنم.

تولید غشاهای پلیمری با کارایی بالا

وطن‌پور درخصوص فناوری نانویی که در این غشاهای پلیمری به کار رفته است، بیان کرد: برای آنکه بتوانیم عمر این پلیمرها را افزایش دهیم از فناوری نانو بهره‌ گرفته‌ایم.

وی در خصوص راندمان بالای غشاهای پلیمری مجهز به فناوری نانو بیان کرد: در گذشته این غشاهای پلیمری از کشورهای خارجی وارد می‌شد و کارخانه‌های تولید کننده مواد لبنی مجبور بودند که آنها را با قیمت‌های بالایی از دیگر کشورها خریداری کنند اما امروز این غشاهای پلیمری با 35 درصد راندمان کاری بیشتر در داخل کشور تولید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.