۲ تن از دانش آموزان کشورمان موفق به طراحی سایتی شده‌اند که سبب حمایت از کالا‌های ایرانی می‌شود.

حمایت از کالای ایرانی با طرح دانش آموزان جوان/تحقق شعار رهبری به کمک طرح های فناورانهبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هر کشوری باید برای پیشرفت خود انجام دهد، آموزش خودکفایی از دوران کودکی و دانش آموزی است، کشور ما هم در این حوزه عقب نمانده و برای آموزش هر چه بیشتر فناوری‌های نوین به دانش آموزان اقداماتی را انجام داده است؛ یکی از این فعالیت‌ها مسابقه فاز بود که برای آشنایی جوانان با حوزه‌های مختلف فناوری برگزار شد.

محمد صادق کرمی ۱۳ ساله و هم‌تیمی او امیرحسین طاهری ۱۷ ساله توانستند به مرحله آخر مسابقه فاز راه یابند و جزء برندگان این مسابقه باشند.

محمد صادق کرمی در خصوص این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیان کرد: طرح ما برای هر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده کارایی بسیاری داشت، به این صورت که سایتی را طراحی کردیم و در آن سایت خریداران یک کالای ایرانی به آن امتیاز می‌دهند و این امتیاز‌دهی سبب ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی، این سایت نقش و تاثیر موثری در تحقق شعار سال خواهد داشت.

این دانش آموز کشورمان در خصوص چگونگی کارکرد این سایت بیان کرد: یکی از کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم این است که در شهر خود با مردم مشاوره داریم و از آنان در خصوص کالا‌هایی که مصرف می‌کنند سوالاتی را می‌پرسیم و به کالا‌هایی که آنان بیش از هر کالای دیگری مصرف می‌کنند امتیاز می‌دهیم تا هموطنان به خرید کالای ایرانی بپردازند.

کرمی تصریح کرد: خریداران ایرانی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند، آن‌هایی که تنها کالا‌های برند و خارجی را خریداری می‌کنند، دسته دیگر افرادی که تنها به کیفیت و قیمت یک کالا توجه دارند و دسته آخر آن‌هایی که کالای ایرانی نمی‌شناسند یعنی نمی‌دانند که نمونه خارجی یک کالا در داخل کشور تولید می‌شود.

کالاهای ایرانی یه مردم معرفی می‌کنیم

وی با بیان اینکه کار ما حمایت از تولید داخلی و تشویق مردم برای خریداری محصولات ایرانی است، گفت: در این سایت نشان می‌دهیم که چه کالا‌هایی در داخل کشور تولید شده‌اند و همچنین میزان رضایت‌مندی مشتریان آن کالا را هم ذکر می‌کنیم و این موضوع سبب ایجاد فرهنگ‌سازی مناسب در میان مردم خواهد شد.

این دانش آموز کشورمان در رابطه با چشم‌انداز آینده این سامانه، گفت: به دنبال این هستیم که در ۱۰ سال آینده تبدیل به نماینده فروشی برای کالا‌های ایرانی شویم و در این راستا برنامه‌های تلفن همراه و تیرز‌های تبلیغاتی را طراحی کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در ایجاد فرهنگ‌ سازی مناسب برای خرید کالا‌های ایرانی موفق شویم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار