بیش از ۴۱ هزار بازرسی بهداشتی در ایام نوروز، در استان با هدف تامین سلامت مردم و مسافران نوروزی انجام شد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: بیش از ۴۱ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی با بیش از ۶۰۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به همت همکاران گروه سلامت انجام شد.

وی بیان این موضوع که در ایام تعطیلات امسال، هزار و ۷۰۴ بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی انجام شده است، افزود: این تعداد بازرسی نسبت به ۴۹۲ بازرسی صورت گرفته در ایام تعطیلات سال ۱۳۹۶، افزایش بیش از ۲۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

همتی ادامه داد: در تعطیلات سال ۱۳۹۶، ۴۵ مرکز یا مکان متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد دو مرکز تعطیل شد، در حالی که با افزایش بازرسی‌ها در سال ۱۳۹۷ تعداد مراکز یا اماکن متخلف بهداشتی که به مراجع قضایی معرفی شدند با بیش از ۶۴۴ درصد افزایش به ۳۳۵ مرکز رسید و ۴۷ مرکز متخلف نیز تعطیل شد.

وی اظهار کرد: پیرو بازرسی‌های همکاران گروه سلامت محیط، در ایام تعطیلات سال جاری بیش از ۱۹ هزار و ۸۵۱ کیلوگرم ماده غذایی فاسد و غیربهداشتی معدوم شد که این رقم نسبت به پارسال، بیش از ۲۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: در ایام تعطیلات امسال، ۵۳۲ نفر فرد حیوان گزیده به واحد‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر شهرستان‌ها مراجعه داشته اند که با تلاش فعالان واحد پیشگیری از بیماری هاری شهرستان ها، واکسینه شده و سلامت آنان پیگیری شده است.

همتی یادآور شد: کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر، با حضور در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب در ایام سفر‌های نوروزی، به ۸۹۴ نفر از افراد عازم کشور‌های خارجی و یا ورودی به کشور، آموزش‌های لازم را در زمینه امور سلامت، ارائه کردند
انتهای پیام/ر

معرفی ۴۵ مرکز یا مکان متخلف بهداشتی به مراجع قضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار