سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به ۸۵۰ هزار نفر ورودی مسافران نوروزی به استان سیستان و بلوچستان در ایام نوروز بوده است.

علیرضا جلال زایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال نزدیک به ۸۵۰ هزار نفر از مبادی ورودی وارد استان شدند.

جلال زایی ادامه داد: تعداد گردشگران از مبادی ورودی ۷۸۹ هزار و ۶۷۱ نفر، از ورودی فرودگاه ۲۱ هزار و ۹۰۵ نفر، از راه آهن ۹ هزار و ۴۷۴ نفر بوده است که مجموع مسافران ورودی به استان ۱۰ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: مجموع اقامت کنندگان در تاسیسات گردشگری و کمپ‌ها در ایام نوروز ۴۵۲ هزار و ۲۵۲ نفر و مجموع اقامت کنندگان در تاسیسات آموزش و پرورش ۶۷ هزار و ۸۵۳ نفر بوده است که با رشد ۱۳ درصدی به ۵۲۰ هزار و ۱۰۵ نفر رسیده است.

جلال زایی گفت: ۲۲۶ هزار و ۳۶۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۹۲۴ نفر از جاذبه‌های طبیعی استان بازدید کردند.

وی اضافه کرد: مجموع ۸۹۰ هزار و ۶۲۷ نفر نیز از جاذبه‌های دست ساز استان بازدید که در مجموع ۲۱ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۵۸ نفر از جاذبه‌های استان بازدید داشتند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان مجموع بازدید از موزه‌های استان را ۲۰ هزار و ۲۶۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین ورودی گردشگر به شهرستان چابهار بوده است.

وی در پایان گل فشان چابهار، شهر سوخته، سواحل مکران و چابهار، پسابندر، بریس، زر اباد، ساحل درک، دهانه غلامان، کوه خواجه، قلعه ناصری، دامنه‌های تفتان، قلعه دزک، سفال و دهکده کلپورگان، قلعه بمپور، سواحل کنارک و غار لادیز را از پربازدید‌ترین آثار طبیعی و گردشگری استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

بیشترین ورودی گردشگر به شهرستان چابهار بوده است

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار