نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: نقش مردم در شعار سال برجسته دیده شده است چرا که همه می‌توانند در حمایت از کالای ایرانی نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در جلسه شورای اداری با بیان اینکه در شعار امسال همه اقشار مورد مخاطب رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند، افزود: تحقق شعار امسال در حمایت از کالای ایرانی بسیار آسان‌تر از شعار‌های سال‌های گذشته است و در عمل به آن هیچ بهانه‌ای برای آحاد جامعه وجود ندارد و با کمترین همت می‌توانیم سهم خود را ایفا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه لازم است شورای فرهنگ عمومی را برای فرهنگ‌سازی تحقق شعار سال بسیج کنیم، گفت: سازمان‌ها و مراکزی نظیر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش که با اقشار جامعه سر و کار دارند می‌توانند در فرهنگ‌سازی نقش مهمی داشته باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله باریک‌بین (ره) در ۱۶ فروردین گفت: وی پدر شهید گرانقدر و یاور امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب و تأثیرگذارترین شخصیت در فرهنگ انقلابی و ایمانی مردم بودند و ضروری است این مراسم با شکوه برگزار شود.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: حمایت از کالای ایرانی در بلند مدت در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار خواهد بود.

عبدالمحمد زاهدی افزود:هم مردم و هم مسولان مخاطب شعار سال هستند و باید در حمایت از کالای ایرانی نقش ایفا کنند.

وی اضافه کرد: کیفیت مهم‌ترین عامل رقابت با کالای خارجی است و باید برای کالا‌های مرغوب داخل تبلیغ کرد که نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار پر رنگ است.

استاندار در ادامه به کمبود آب اشاره کرد و گفت: در این زمینه کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شده است یعنی ما باید خود را با کمبود آب سازگار کنیم.

استاندار در ادامه به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در سال گذشته، باز هم باید با تشکیل کار گروه‌های اشتغال و رفع موانع به این موضوع بپردازیم.

زاهدی همچنین بر توجه به مطالبات مردم و تقویت گفت و گوی سیاسی بین احزاب تاکید کرد.

استاندار همچنین خواستار با شکوه برگزار شدن برنامه‌های کنگره ٣ هزار شهید استان، دو سالانه خوشنویسی و دو سالانه شعر آیینی در سال جاری شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: هدف مجلس حمایت از تولید داخلی است تا بتواند با برند‌های که در دنیا جایگاه ویژه دارند، رقابت کند.

طاهرخانی افزود: کیفت کالای داخلی باید به گونه‌ای باشد که مصرف کننده متضرر نشود.

وی اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت کالا‌های داخلی، دولت هم باید امکاناتی را در اختیار تولید کننده قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: با برندسازی و ارتقای کیفیت می‌توان مردم را برای خرید کالای ایرانی جذب کرد.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه شورای اداری در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار