اعتصاب گسترده کارکنان شبکه راه آهن فرانسه، دولت این کشور را دچار مشکل جدی کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان،  امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با اولین چالش بزرگ برای وعده اش به منظور ایجاد اصلاحات در بازار اشتغال این کشور مواجه شده است. نتیجه این وضع به صورتی است که باعث شده است مسافران فرانسوی از این وضع ناراضی باشند زیرا کارگران شبکه راه آهن فرانسه اعتصاب کرده اند.

امروز روز اول اعتصاب کارگران شبکه راه آهن فرانسه است. آن‌ها خواهان امنیت شغلی و افزایش دستمزد‌ها هستند. آن‌ها امیدوارند بتوانند بر رئیس جمهور فرانسه فشار وارد کنند تا از طرح‌های احتمالی اش برای خصوصی کردن شبکه راه آهن فرانسه دست بکشد.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه امیدوار هستند بتوانند در این مبارزه به پیروزی برسند. اعتصاب تازه شروع شده است و دو طرف مطرح در این اعتصاب یعنی اتحادیه‌های کارگری از یک سو و دولت فرانسه از سوی دیگر، منتظر واکنش مردم به این اتفاق هستند و به نوعی درباره این واکنش‌ها قمار کرده اند. دولت فرانسه فکر می‌کند که از حمایت مردمی برخوردار است.

پنجاه و سه درصد مردم فرانسه در نظرسنجی اخیر که در این کشور انجام شد، اعلام کردند فکر نمی‌کنند اعتصاب کارکنان شبکه راه آهن فرانسه اقدامی موجه باشد و هفتاد و پنج درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند فکر می‌کنند در نهایت، دولت فرانسه پیروز میدان خواهد بود و اصلاحات مدنظرش را پیش خواهد برد اما اتحادیه‌های کارگری فرانسه نظری متفاوت در این خصوص دارند و معتقدند در نهایت، مردم به حمایت از آن‌ها خواهند پرداخت.

به هر حال، این مبارزه بسیار فشرده ادامه دارد. در این میان باید به سخنان عصر امروز نخست وزیر فرانسه نیز توجه داشت که در پارلمان فرانسه تاکید کرد دولت قصد ندارد شبکه ریلی کشور را خصوصی کند یعنی همان مسئله‌ای که اتحادیه‌های کارگری از آن ترس دارند.

به گفته او، اتحادیه‌های کارگری حق اعتصاب دارند، اما باید به حق مردم احترام بگذارند. میلیون‌ها نفر از مردم فرانسه از این اعتصاب، دچار مشکل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار