مطابق با آمار انجمن قلب آمریکا، شیوع فشار خون بالا در بین مردان سیاه‌پوست در بین بالاترین موارد گزارش شده در سطح دنیا قرار دارد به همین جهت در تحقیقات متعددی به بررسی دلایل این موضوع پرداخته شده است.

آرایشگاه‌ها چگونه می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به عنوان بخشی از یک مطالعه در تعدادی از آرایشگاه‌های لس‌آنجلس خدمات بهداشتی ارائه شد؛ در این مطالعه بررسی شد که آیا برنامه‌های بهداشتی پیاده‌سازی شده در آرایشگاه‌ها می‌توانند سطح فشار خود در مردان سیاه‌پوست را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد یا خیر؟.

سطح فشار خون در بین 63.6 درصد از مردان مشارکت‌کننده در مطالعه کمتر از 130/80 بود اما در بین مردانی که در این مطالعه شرکت نکرده بودند، تنها 11.7 درصد این سطح از فشار خون را داشتند.

فشار خون 120/80 یا پایین‌تر برای بزرگ‌سالان عادی در نظر گرفته می‌شود، فشار خون در بازه 140/90 یا بالاتر نیز تعریف شده است، عدد اول فشار خون سیستولیک نامیده می‌شود و سطح فشار در رگ‌های شما در زمان تپیدن قلب را اندازه‌گیری می‌کند.، عدد دوم، فشار خون دیاستولیک نامیده می‌شود و سطح فشار را در بین ضربان های قلب اندازه‌گیری می‌کند.

بسیاری از مردان سیاه‌پوست از مراجعه به دکتر پرهیز می‌کنند، مگر آنکه با مشکل جدی روبرو شده باشند؛ بسیاری از آن‌ها بعد از مشارکت در این برنامه متوجه شدند که دارای فشار خون بالا هستند.، مردان سیاه‌پوست به دلایل زیادی از مراجعه به پزشکان پرهیز می‌کنند، برخی به جامعه پزشکی اعتماد ندارند؛ تعدادی موانع جغرافیایی و فرهنگی نیز مانع دسترسی آن‌ها به مراقبت بهداشتی مناسب شده‌اند اما در جامعه سیاه‌پوستان آرایشگاه‌ها به عنوان محیطی امن در نظر گرفته می‌شوند که می‌توان در آن‌ها به راحتی در مورد مسائل بهداشتی و فردی صحبت کرد.

مطابق با آمار انجمن قلب آمریکا، شیوع فشار خون بالا در بین مردان سیاه‌پوست در بین بالاترین موارد گزارش شده در سطح دنیا قرار دارد؛ بیش از 40 درصد از مردان و زنان سیاه‌پوست دارای فشار خون بالا هستند.

علاوه بر این، سیاه‌پوستان در مقایسه با سفیدها و هیسپانیک ها در سنین پایین‌تری به فشار خون بالا مبتلا می‌شوند، فشار خون بالا خطر بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد؛ بیش از یک‌پنجم بزرگ‌سالان در سرتاسر دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند.

در این مطالعه 319 مرد سیاه‌پوست در 52 آرایشگاه در سراسر لس‌آنجلس مشارکت کردند، آن‌ها دارای فشار خون سیستولیک 140 یا پایین‌تر بودند و در بازه سنی 35 تا 79 سال قرار داشتند.

در این برنامه آرایشگرها از این مردان درخواست کردند تا به منظور نظارت بر فشار خون خود با متخصصان آموزش دیده ملاقات کنند. البته در ابتدا بسیاری از آن‌ها تمایلی به صحبت کردن در مورد این موضوع را نداشتند. اما در نهایت آن‌ها با متخصصان رابطه دوستانه‌ای برقرار کردند.

در انتهای مطالعه مشاهده شد که اقدام آرایشگرها در تشویق مردان برای نظارت و بهبود سلامتی خود تأثیر زیادی در کاهش فشار خون آن‌ها داشته است.

انتهای پیام/

ارتباط عجیب آرایشگاه ها با افزایش فشار خون در افراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار