رئیس‌جمهور آمریکا در چند توییت جدید، قوانین مهاجرتی این کشور را بیهوده و مضحک توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در حساب توییتر خود از فرآیند مهاجرت غیرقانونی به آمریکا انتقاد کرد و آن را یک فرآیند کاملا بیهوده خواند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «قوانین کشور ما علاوه بر اینکه مضحک به نظر می رسد، به ما اجازه نمی دهد افرادی که از مرز جنوبی وارد آمریکا شده اند را به کشورشان بازگردانیم. کل این فرآیند بیهوده است. مکزیک و کانادا قوانین مهاجرتی بسیار پیچیده ای دارند؛ اما قوانین کشور ما همانند جوک است. کنگره باید کاری کند.»

وی در یک توییت دیگر هم نوشت: «هندوراس، مکزیک و بسیاری از کشورهای دیگر به علت سیاست های مهاجرتی ضعیف آمریکا، بیشتر افراد خود را به کشور ما می فرستند. کاروانهایی در حال آمدن به اینجا هستند. ما باید قوانین سختی داشته باشیم و دیوار مرزی را بسازیم. دموکرات‌ها خواهان مرزهای باز، قاچاق مواد مخدر و جرم و جنایت هستند.»

اینها جدیدترین توییت های دونالد ترامپ در اعتراض به قوانین مهاجرتی آمریکا هستند. رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر بارها در حساب توییتر خود از ورود مهاجران به آمریکا انتقاد کرده است. وی روز گذشته هم نوشت: «مأموران گشت مرزی و سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا فوق العاده اند. اما قوانین ضعیف دموکراتها به آنها اجازه نمی دهد به وظیفه شان عمل کنند. کنگره کاری بکن! کشور ما دارد به سرقت می رود.»

وی دو روز پیش هم اعلام کرد که دیگر مایل به پذیرفتن برنامه مربوط به پذیرش نس دوم مهاجران غیرقانونیف موسوم به «داکا» نیست. برنامه داکا با نام «رویا پردازان» هم شناخته می شود. دونالد ترامپ از سال گذشته میلادی تاکنون بارها اعلام کرده است که برنامه داکا را لغو خواهد کرد. برنامه داکا که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به اجرا در آمد از مهاجران جوانی حمایت می کرد که از کودکی وارد آمریکا شده اند و مدرک هویتی معتبری ندارند. در حال حاضر حدود 800 هزار مرد و زن جوان تحت پوشش این طرح قرار دارند.


انتهای پیام/

انتقاد دوباره ترامپ از قوانین مهاجرتی آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار