فرمانده هنگ مرزی میرجاوه از کشف بیش ۱۰ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران، دستگیری ۴۷ قاچاقچی انسان و بازگرداندن بیش از ۳۰ هزار تبعه بیگانه غیرمجاز به کشور‌های خود در سال گذشته خبر داد.

سرهنگ ابراهیم جنتی فرمانده هنگ مرزی میرجاوه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مأموران این فرماندهی مستقر در پاسگاه‌ها و گروهان‌های مرزی و همچنین یگان‌های تکاوری و رزمی در راستای پایش و حراست از مرز‌ها موفق شدند در سال گذشته مقادیر قابل توجهی موادمخدر و سوخت قاچاق را کشف کنند.

جنتی افزود: در این زمینه به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مرزداران این فرماندهی در سال گذشته با به هلاکت رساندن ۳ تن از اشرار و قاچاقچیان مسلح و دستگیری ۱۳ نفر از آن‌ها توانستند ضمن توقیف ۱۲ دستگاه وسیله نقلیه، ۱۰ تن و ۴۰۲ کیلو گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

وی همچنین از آمادگی همه جانبه هنگ مرزی میرجاوه برای حمایت و تقویت سطح فعالیت بازارچه‌های مرزی خبر داد و ابراز داشت: با گسترده‌تر شدن پایش‌های انجام یافته در نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان، روز به روز از فعالیت قاچاقیچان و خسارات سنگین قاچاق بر اقتصاد کشور کاسته می‌شود به طوری که مرزداران در سال گذشته موفق شدند ضمن توقیف ۴۰ دستگاه خودرو حامل، تعداد ۱۳۰ نفر را دستگیر و از خروج بیش ۹۳ هزار و ۶۴۱ لیتر سوخت از کشور جلوگیری و میلیارد‌ها ریال سرمایه‌های ملی را به چرخه اقتصاد داخلی بازگردانند.

فرمانده هنگ مرزی میرجاوه در پایان به دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات مؤثر مرزداران، طی این مدت، تعداد ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه توقیف، ۴۷ نفر قاچاقچی انسان به همراه یک هزار و ۹۱۰ نفر متجاوز مرزی دستگیر و بیش از ۳۰ هزار ۴۱۶ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز پس از طی مراحل قانونی از کشور طرد شدند. 

انتهای پیام/ع

کشف موادمخدر درسیستان وبلوچستان 

برچسب ها: مرزداران ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار