سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۳۵۷ سرباز وظیفه نیرو‌های مسلح در این استان در سومین مرحله آزمون سراسری مهارت آموزی شرکت کردند.

مهرداد جهاندیده سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۲ هزار و ۳۵۷ سرباز وظیفه نیرو‌های مسلح در این استان در سومین مرحله آزمون سراسری مهارت آموزی شرکت کردند.

جهاندیده افزود:  شرکت کنندگان در این آزمون در ۱۲ حوزه آزمونی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در سومین مرحله آزمون مهارت سربازان وظیفه یک هزار و ۲۱۶ نفر از ارتش، ۳۹۹ نفر از سپاه پاسداران، ۷۱۱ نفر از مرزبانی و سه نفر از نیروی انتظامی حضور یافتند.

وی افزود: شهرستان‌های زابل با ۸۴۴ نفر و زهک با سه نفر به ترتیب بیشترین و کمترین شرکت کنندگان در این آزمون را به خود اختصاص دادند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه کشور یاد کرد و گفت: برای مقابله با مشکل بیکاری باید در خصوص مهارت آموزی جوانان به ویژه سربازان در حین خدمت برنامه ریزی بیشتری انجام گیرد تا سربازان پس از پایان خدمت مقدس سربازی بدون سردرگمی وارد حرفه و شغل مورد علاقه خود شوند.

جهاندیده با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ مهارت آموزی در کشور اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی باید با ایجاد همگرایی و مشارکت جمعی میان نهاد‌های موثر در حوزه جوانان و تعامل، همکاری و نقش پذیری دستگاه‌های اجرایی همراه باشد تا شاهد اثربخشی آن‌ها در رفع بیکاری باشیم.

انتهای پیام/ع

 سومین آزمون طرح مهارت ویژه سربازان برگزارشد

برچسب ها: سربازی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار