سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از تجهیز کارگاه‌های اتومکانیک مراکز آموزشی استان با تخصیص ۱۷ دستگاه خودرو سواری در راستای به روزرسانی تجهیزات کارگا هی خبرداد.

مهردادجهاندیده سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف میسرمی شود، درهمین راستا تخصیص این خودرو‌ها با توجه به سهم حرفه‌های مرتبط با صنایع خوردو در بازار اشتغال و نیز برنامه‌های جدید سازمان مبنی بر به روز رسانی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک درسراسر کشور صورت پذیرفته است.

جهاندیده تصریح کرد: خرید خودرو‌ها پس از تاکید ریاست جمهوری مبنی بر ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی برای ورود به بازار کاربا هدف به روز رسانی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی انجام شده است.

وی با اشاره به سهم کارگاه‌های استان از از خودرو‌های تخصیص یافته خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ کارگاه فعال اتومکانیک در کل استان داریم و از این تعداد ۳ کارگاه با توجه به ظرفیت کارگاه، میزان استقبال کارآموزان و مربیان مجرب با ۲ خودرو و مابقی کارگاه‌ها با یک خودرو تجهیزمی شوند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در خصوص تعداد مهارت آموزان بخش صنعت خودرو در مراکز دولتی (رایگان) در ۱۰ ماهه سالجاری اذعان کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری در مراکز سراسر استان تعداد ۲۰ هزار و ۲۰ نفر آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع خودرو را در کارگاه‌های اتومکانیک فراگرفتند.

جهاندیده بیان کرد: آخرین خودرو‌های خریداری شده جهت تجهیز کارگاه ها، مربوط به اعتبارات سال ۸۹-۱۳۸۸ بوده است.

وی رابطه ایجاد اشتغال و مهارت آموزی را مستقیم و تنگاتنگ دانست و برلزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد مورد نیاز صنایع و صنوف استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

تجهیز کارگاه‌های اتومکانیک مراکز آموزشی در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: فنی وحرفه ای ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار