جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان گفت: یکی از روش‌های ساده و بسیار خوب برای افزایش امنیت، برقراری روابط حسنه با همسایگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ علی کشاورزی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: با تلاش همکاران وهمکاری خوب مردم با پلیس، تاکنون در نوروز امسال امنیت مطلوبی را درسطح شهرستان شاهد بوده ایم.
وی گفن: همسایگان خوب حصار‌های خوبی هستند، افرادی که شما را می‌شناسند احتمالاً وضعیت غیرعادی شما را نیز تشخیص می‌دهند و به کمک‌تان می‌آیند.
این مقام انتظامی افزود: آن‌ها با شناختی که از وضعیت دارند، می‌توانند نگهبان خوب و مطمئنی برای اماکن ما باشند بنابراین از شهروندان می‌خواهیم هشدار‌های انتظامی را به صورت ویژه در این ایام مد نظر قرار دهند.
سرهنگ کشاورزی گفت: مراقبت همسایه از همسایه یکی از بهترین و موثرترین راه‌های افزایش امنیت و پیشگیری از سرقت است که نیاز به همت و همکاری تمامی شهروندان دارد.
وی اظهار داشت: نباید اشیا گران قیمت را داخل منزل نگهداری کنیم و می‌توانیم آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپاریم.
این مقام انتظامی یادآور شد: مردم باید با موارد مشکوک در محل‌ها و اطراف منازل همسایگان در امنیت پایدار درجامعه به پلیس کمک کنند.
وی در ادامه گفت: اگر به صداقت و امانتداری همسایه‌ای که قصد دارید او را از سفر خود مطلع نمایید، تردید دارید. هرگز مقصد نهایی و زمان دقیق برگشت خود را آشکار ننمایید. به گونه‌ای که هر روز تصور کند، به منزل برخواهید گشت.
سرهنگ کشاورزی تاکید کرد: همسایه‌ها به سرعت به عدم حضور شما پی می‌برند، ولی با این وجود، چنانچه شما اطلاعاتی در اختیار آن‌ها قرار ندهید، از زمان برگشت شما چیزی نخواهند فهمید.
وی با اشاره به اینکه شیرینی بهار را به خاطر بی احتیاطی به کام خود تلخ نکنید گفت: هنگام مواجهه با هرگونه مورد مشکوک یا در مواقع اضطراری و نیاز به کمک، فوراً با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.
وی با اشاره به اینکه پلیس با به کارگیری نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات برای افزایش و ارتقاء امنیت و آرامش و رضایتمندی شهروندان لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد گفت: شهروندان و مسافرین می‌توانند هرگونه نقطه نظرات درخصوص نحوه عملکرد کارکنان نیروی انتظامی پیشنهاد، انتقاد شکایت، تقدیر را با شماره تلفن ۱۹۷ در میان بگذارند.
انتهای پیام/ی

موارد مشکوک رابه پلیس 110 اطلاع دهید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار