شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی خشونت‌های روی داده در نوار غزه تشکیل جلسه داد.

آغاز نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات غزهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی خشونت‌های روی داده در نوار غزه تشکیل جلسه داد. دستکم 15 فلسطینی روز جمعه در حمله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

این نشست به درخواست کویت و در پشت درهای بسته برگزار شد.

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفت این بیم و نگرانی وجود دارد که اوضاع ممکن است در روزهای آینده در غزه بدتر شود.

نماینده کویت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تحولات نوار غزه گفت: آنچه در غزه رخ داد نتیجه 50 سال اشغالگری و وخامت وضع زندگی مردم غزه است. ما به شدت اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان را در راهپیمایی روز زمین محکوم می کنیم.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده شورای امنیت این سازمان که با موضوع بررسی تحولات اراضی فلسطین در سالروز زمین برگزار شده است، گفت: اسرائیل باید طبق قوانین حقوق بشر و قوانین بین المللی مسئولیت خود را در این باره بپذیرد.

نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت نیز گفت: ما عمیقا متاسفیم که اسرائیل نتوانسته در این نشست حضور داشته باشد...باید ترتیباتی اتخاذ می کردیم که تمامی طرف ها در نشست امشب حضور می یافتند.

نماینده انگلیس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد خشونت در اراضی فلسطین باید هر چه سریعتر متوقف شود. ما خواستار برقراری آرامش و پایبندی طرفین درگیری به قوانین بین المللی هستیم.

نماینده سوئد در نشست امروز گفت: اوضاع انسانی در غزه نگران کننده است و نوار غزه در آستانه فروپاشی است لذا پایان دادن به محاصره این منطقه ضروری به نظر می رسد.

نماینده قزاقستان در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: باید درباره حوادثی که روز جمعه غزه شاهد آن بود تحقیق و کسانی که مرتکب جنایت شدند مجازات شوند.

نماینده بولیوی نیز در ای نشست تاکید کرد ما واکنش نظامی اسرائیل به راهپیمایی فلسطینیان را با شدیدترین عبارت ها محکوم می کنیم. بیش از پنجاه سال از اشغالگری (رژیم صهیونیستی) می گذرد و اوضاع انسانی در فلسطین هر روز بدتر می شود. شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین باید متوقف شود و طرفین به تشکیل دو کشور متعهد شوند.

نماینده اتیوپی نیز در این باره گفت: باید یک راه حل سیاسی و همیشگی برای پایان دادن به درگیری های فلسطینی-اسرائیلی پیدا کرد.

نماینده پرو در نشست فوق العاده شورای امنیت تصریح کرد: باید دلایل ریشه ای بحران فلسطین برای متوقف کردن اوضاع بد انسانی در غزه شناخته و با آن به طور مناسب برخورد شود.

نماینده چین نیز در این نشست تاکید کرد: باید قطعنامه های شورای امنیت در خصوص توقف شهرک سازی در اراضی فلسطین اجرا شوند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد نیز گفت: کسانی که در تظاهرات روز جمعه خون شهروندان فلسطینی را ریختند و آنها را به شهادت رساندند باید محاکمه شوند.

انتهای پیام/ 

نشست شورای امنیت درباره فلسطین

برچسب ها: شورای امنیت ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار