بشار الجعفری سازمان ملل را متهم کرد که در اجرای قطعنامه های صادره خود اهمال کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات فلسطین و خاورمیانه که بصورت مستقیم از شبکه الجزیره پخش می شد، گفت : سازمان ملل در برابر تشکیل دولت مستقل فلسطینی وظیفه تاریخی و قانونی دارد. بر اساس قطعنامه 181 شورای امنیت، فلسطین باید تقسیم می شد و بر اساس قطعنامه 273 اسراییل برای پیوستن به سازمان ملل باید شرایطی را تحصیل می کرد از جمله التزام به قطعنامه 181 تقسیم فلسطین و 194 که در مورد بازگشت آوارگان بود اما پس از آن سازمان ملل نیمی از قطعنامه 181 را به اجرا گذاشت و قطعنامه 194 را کاملا نادیده گرفت. بعد از آن اسراییل حملات و تعرضات خود به کشورهای منطقه را با کمک حامیانش آغاز کرد و شهرک سازی و آزار و اذیت فلسطینیان را در اولویت کاری خود قرار داد و این در حالی بود که به اعتراف همه حتی حامیان اسراییل، شهرک سازی ها زمینه ها برای ایجاد کشور فلسطینی مستقل را از بین می برد.

وی افزود: امروز برخی، حتی در شورای امنیت وجود دارند که درخواست فلسطینیان برای داشتن حقوق اولیه را حق آنها نمی دانند، این برخی ها در همین شورا از مورد بازخواست قرار گرفتن اسراییل هم جلوگیری می کنند.

به گفته الجعفری، اسراییل در راستای همین سیاست ها جولان سوریه را اشغال کرده که از این شورا می خواهم در مورد آن موضع گیری کند و اجرای قطعنامه های مربوط به آن را خواستار شود. اسراییل در جولان شهروندان سوری را آزار می دهد و منابع طبیعی این منطقه را به سرقت می برد و بر نفت و گاز آن چنگ انداخته است که این مسایل بر خلاف قوانین بین المللی است.

در چنین وضعیتی، اسراییل با تکفیری های جنایتکار که در سوریه به تخریب و ویرانگری مشغولند پیوند و اتحاد برقرار کرده است. جنگنده های اسراییل بارها به سوریه حمله کرده و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است. اسراییل با حمایت از تروریستها در منطقه حایل در جولان سوری با معالجه تروریست های زخمی برگ دیگری به تجاوزات خود افزود. این حمایت ها باعث افزایش تحرکات تروریست ها از جمله جبهه النصره که با القاعده در ارتباط است شده است. این گروهها چندین بار نیروهای حافظ صلح را در این منطقه ربودند که باید در برابر آن موضعی جدی گرفت. در همین جا باید در مورد حمایت برخی از کشورهای عربی و منطقه ای و بین المللی - که برخی از آنها عضو شورای امنیت هستند - از تروریست ها سخن بگویم. من در اینجا به اظهارات سراسر دروغ و منحرف کننده نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلیس، اتحادیه اروپا و عربستان که می خواهند افکار را از جنایات اسراییل منحرف کنند پاسخی نمی دهم و جالب آنکه این کشورها حامی گروههای تروریستی هستند و قطعنامه های ضد تروریستی شورای امنیت را که هنوز جوهرشان خشک نشده را زیر پا گذاشته اند.

وی در پایان گفت: من از همین جا اعلام می کنم که جولان متعلق به سوریه بوده و هست و ما برای بازگرداندن آن مبارزه می کنیم، چه اسراییل بخواهد یا خیر. این حقی است که با گذشت زمان از بین نمی رود و قابل مذاکره نیست. 




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار