اسکای نیوز گزارش داد؛ اتحادیه عرب از شورای امنیت خواست قطعنامه‌ای برای تعیین سقف زمانی پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین صادر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، اتحادیه عرب از شورای امنیت خواست قطعنامه‌ای برای تعیین سقف زمانی پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین صادر کند. 

اتحادیه عرب در بیانیه پایان نشست فوق العاده این اتحادیه در سطح نمایندگان کشورهای عضو در قاهره افزود: ما بر عربی بودن بیت المقدس تاکید داریم و از جامعه جهانی می‌خواهیم برای متوقف کردن تعرض مستمر اسرائیل به بیت‌المقدس تلاش کند. ما از کشورهای عربی می خواهیم به تعهدات مالی خود به صندوق قدس کمک کنند تا حمایتی برای پایداری ملت فلسطین در برابر تجاوزگری اسرائیل در این شهر مقدس اسلامی باشد. 

این بیانیه همچنین بر لزوم درخواست از شورای امنیت برای صدور قطعنامه‌ای به منظور تعیین سقف زمانی پایان اشغالگری اسرائیل و رسیدن به راه حل تشکیل دو کشور تاکید می‌کند. 

اتحادیه عرب از موضع دولت سوئد در به رسمیت شناختن کشور فلسطین تقدیر کرد. این اتحادیه همچنین حمله تروریستی در منطقه سینای شمالی در مصر را محکوم کرد. 

این بیانیه همچنین بر لزوم مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تامین مالی حملات تروریستی تاکید کرد و خواستار هماهنگی اطلاعاتی بین کشورهای عربی در این باره شد.

شرکت کنندگان در نشست قاهره از طرف‌های یمنی خواستند به بندهای توافقنامه صلح و شراکت ملی پایبند باشند و دولت جدید این کشور را سریعتر تشکیل دهند. این اتحادیه حمایت خود را از عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن اعلام کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار