امام جمعه یزد گفت: مهمترین راه پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم به قانون و مقررات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد  روز سه شنبه در دیدار سرپرست پلیس راهور استان یزد با قدردانی از اقدام‌های انجام شده برای کاهش حوادث رانندگی گفت: مهمترین کار برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم به قانون و مقررات است.

امام جمعه یزد افزود: برای کاهش حوادث رانندگی باید کار فرهنگ سازی به عنوان یک راهکار اصلی مدنظر مسوولان راهنمایی و رانندگی  قرار گیرد.

آیت الله  ناصری اظهارداشت: اگر مردم و جوانان به خطر‌های رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و ضرر‌های آن در جامعه آشنا شوند از انجام کار‌های پرخطر و آسیب رسان در جامعه خودداری می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: توزیع اقلام مختلف فرهنگی مناسب در خصوص ترافیک باید نه تنها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بلکه با همکاری سایر نهاد‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی انجام گیرد.

آیت الله ناصری بیان کرد: نظارت، کنترل و انجام برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مناسب در کنار فعالیت‌های فرهنگی و پیگیری مقررات باید توسط پلیس مدنظر باشد.

همچنین سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی، برخورد جدی با هنجارشکنان و کسانی است که با رفتار‌های پرخطر خود جان مردم و آرامش جامعه را نشانه رفته اند.

سرهنگ محمد پورشمس افزود: انجام کار‌های فرهنگی و آگاهی بخشی عمومی برای کاهش حوادث و رعایت مقررات جزو اولویت‌های پلیس استان است.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۰ درصد آن در مرکز استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

فرهنگ سازی برای کاهش حوادث رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.