رئیس جمهور افغانستان در دومین روز سفر خود به ازبکستان در حاشیۀ کنفرانس بین‎المللی تاشکند، با «فدریکا موگرینی»، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

دیدار «اشرف غنی» و «موگرینی» در حاشیه نشست تاشکندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در دومین روز سفر خود به ازبکستان در حاشیۀ کنفرانس بین‎المللی تاشکند، با «فدریکا موگرینی»، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی در این دیدار از کمک و همکاری اتحادیه اروپا با افغانستان طی سال‌های گذشته قداردانی کرد و نقش اتحادیه اروپا در این چنین نشست ها را مثبت و ارزنده ارزیابی نمود.

موگرینی نیز از دستاوردهای حکومت افغانستان طی سال های گذشته به خصوص در بخش‌های ایجاد تحرک در منطقه، اتصال منطقه ای، ترانزیت و تجارت تمجدی کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا از پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند و ما در هر مرحله از پروسه صلح، آماده هرگونه همکاری هستیم.

به گفته خانم موگرینی، این اتحادیه از جلساتی که به ابتکار حکومت افغانستان برگزار می شود نیز پشتیبانی می کند.

در این دیدار طرفین درباره برگزاری انتخابات آینده افغانستان، فراهم آوری زمینه ها برای آموزش های حرفه ای، حمایت از زنان، مبارزه با تروریسم و شبکه های اقتصادی جرمی نیز بحث کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.