وزیر امور خارجه انگلیس اتهام نقض مقررات مالی در جریان مبارزات تبلیغاتی برای همه پرسی سال ۲۰۱۶ درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مضحک خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون -- وزیر امور خارجه انگلیس -- اتهام نقض مقررات مالی در جریان مبارزات تبلیغاتی برای همه پرسی سال 2016 درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را مضحک خواند.

بر این اساس، یکی از منتقدان هشدار داده است گروه اصلی مبارزه برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به ووت لیو ( Vote Leave) به منظور جلوگیری از فراتر رفتن هزینه ها از سقف قانونی با یک گروه کوچک تر روابطی داشته و به حساب این گروه پول واریز کرده است.

قانون انتخاباتی انگلیس در مبارزات انتخاباتی، هماهنگی میان گروه هایی را که مستقل فرض می شوند، ممنوع کرده است. بوریس جانسون این اظهارات را که روزنامه آبزرور و شبکه تلویزیون خبری چنل 4 نیوز (Channel 4 News) گزارش کرده اند، محکوم و آنها «کاملا مضحک» ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت «ووت لیو به شیوه ای صادقانه -و قانونی- پیروز شد. ما تا یک سال دیگر از اتحادیه اروپا خارج می شویم».

بر اساس اخباری که روزنامه آبزرور و شبکه تلویزیون چنل 4 نیوز منتشر کرده اند، وقتی که ووت لیو به یک گروه کوچک طرفدار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به بیلیو (BeLeave) در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی در همه پرسی 625 هزار لیره استرلینگ اهدا کرد، به سقف قانونی هفت میلیون لیر استرلینگ (هشت میلیون یورو) نزدیک شده بود.

شامیر سانی، که به نفع کمپین بیلیو فعالیت می کرد، تایید کرد ووت لیو در فعالیت بیلیو درگیر بود، (اعضای آن) برای فراتر رفتن هزینه ها از سقف قانونی از بیلیو استفاده کردند و این افزایش هزینه ها از سقف قانونی برای مبلغ ناچیزی نبود».

شامیر سانی در گفتگو با تلویزیون چنل 4 نیوز گفت «آنها گفتند این اقدام هماهنگ شده نیست، اما هماهنگ شده بود». ووت لیو این اتهامات را رد می کند. سخنگوی ووت لیو گفت کمیسیون انتخاباتی دو مرتبه به نفع این گروه درباره این موضوع حکم داده است. این در حالی است که سخنگوی کمیته انتخاباتی نیز اعلام کرد «درباره تحقیقات جاری اظهار نظری نمی کند».

انتهای پیام/

نقض مقررات مالی در جریان تبلیغات همه پرسی برکسیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار