استاندار گلستان از ساماندهی وضعیت تپه هزارپیچ گرگان و احداث پارک پسماند در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان صبح امروز در بازدید از محل دپوی زباله در تپه هزار پیچ گرگان گفت: با افرادی که در این مکان گردشگری زباله تخلیه کنند برخورد می‌شود و به‌زودی تپه هزار پیچ تبدیل به پارک پسماند می‌شود.

هاشمی افزود: از چند روز پیش عملیات پاکسازی محل جمع‌آوری فاضلاب و نخاله‌ها در این تپه آغاز شده واین کار با جدیت دنبال می‌شود چرا که این مکان تفریحی و گردشگری است و باید محل عبور گردشگران باشد نه اینکه محل ریختن زباله و نخاله که آسیب جدی به محیط زیست می‌زند.

وی ادامه داد: تخلیه زبال‌ها در این منطقه حدود ۳۰ سال انجام می‌شود و به محیط زیست آسیب جدی وارد کرده و ما به دنبال از بین بردن اثرات سوء این مواد بر روی طبیعت هستیم و تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر این فضا برای محیط گردشگری و تبدیل شدن به پارک پسماند آماده کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: دستگا‌هایی مانند جهاد کشاورزی، بهداشت و محیط زیست بیش از این باید نظارت و بازرسی و برخورد جدی با متخلفان داشته باشند.

هاشمی افزود:این طرح از ۲۹ اسفند آغاز شده و پیشرفت خوبی هم داشته است، اما از امروز باید بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در این مکان مشغول به کار شوند تا به آن هدفی که پارک گردشگری دارد برسیم.


انتهای پیام/گ/ق
 
 

احداث پارک پسماند در تپه هزار پیچ گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.