مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از رایزنی با کشور‌های صنعتی به منظور تقویت آموزش‌های مهارتی خبر داد.

خبرنگار: دولتیاریرایزنی با کشورهای صنعتی برای تقویت آموزش‌های مهارتیمصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه آموزش‌های مهارتی و بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها اظهار کرد: سفری به آلمان داشتیم تا از تجارب این افراد برای آموزش‌های ایده‌آل مهارتی در کشور بهره بگیریم، البته پیش از این هم هم‌اندیشی با آلمان داشتیم و از تجربیات آموزش‌های آن‌ها در حوزه مهارتی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از صد سال است که با بومی سازی تجربیات بین‌المللی سعی داریم آموزش‌های مهارتی را در کشور از نظر کیفی ارتقاء دهیم و با توجه به اینکه آلمان ایده‌های خوبی برای این منظور دارد تعاملات خود را با آن افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر آلمان با هر کشوری که از نظر اقتصادی به ما نزدیک باشد و در حوزه آموزش‌های مهارتی موفق ظاهر شده باشد تعاملات خود را افزایش می‌دهیم.

آذرکیش به برخی از کشورهای موفق در این زمینه اشاره و اظهار کرد: چین، کره جنوبی، کشورهای طیف استرالیا و کشورهای اروپایی نظیر دانمارک تجربیات موفقی داشته‌اند که از آن برای بهبود آموزش‌های مهارتی در کشور استفاده می‌کند.

وی درباره توسعه روابط با سایر کشورها و آمادگی برای این منظور گفت: باتوجه به گسترش تعاملات بین‌المللی که داشتیم، رایزنی با کشورهای صنعتی در حال انجام است تا به تقویت آموزش‌های مهارتی در کشور بپردازیم.

انتهای پیام/

افزایش روابط ایران با سایر کشورها برای توسعه  آموزش‌های مهارتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار