شبکه تلویزیونی اولوسال ترکیه فاش کرد نیرو‌های آتلانتیک در واشنگتن طی جلسه‌ای پنهانی طرح حمله به دمشق را برای بر هم زدن همکاری سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه درباره سوریه آماده کرده است.

شبکه اولوسال ترکیه: آمریکا قصد دارد به دمشق حمله کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی اولوسال ترکیه اعلام کرد: آمریکا به علت آنکه در عفرین و غوطه شرقی شکست خورد، تلاش می کند که برای تضمین حضور خود در سوریه و برهم زدن همکاری سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه، به دمشق حمله کند.

اولوسال تی وی ترکیه برای اولین بار فاش کرد که نیروهای آتلانتیک در واشنگتن در جلسه ای پنهانی طرح حمله به دمشق را برای برهم زدن همکاری سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه درباره سوریه آماده کرده است.

این شبکه افزود: کمپ آتلانتیک بعداز برقراری روابط نزدیک کشورهای منطقه و پیروزی ترکیه و سوریه در مقابل تروریست‌ها، احساس هراس کرده و آماده حمله به سوریه شده است. طرح جبهه آتلانتیک درباره سوریه با عملیات موفقیت آمیز ارتش سوریه و روسیه شکست خورد. ارتش سوریه از طریق غوطه شرقی امنیت دمشق را تضمین و با عملیات دیرزور، کریدور انرژی آمریکا را تهدید کرد.

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: نیروهای آتلانتیک متشکل از آمریکا، انگلیس ، فرانسه با همراهی عربستان سعودی و اردن در واشنگتن در جلسه ای پنهان برای استقرار دائمی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه، فراهم کردن زمینه شرکت پ ک ک در کنفرانس ژنو و طرد و منزوی کردن ایران و روسیه در سوریه و منطقه نقشه ای طراحی کرده اند.

آمریکا بعد از شکست طرح ایجاد کریدور در شمال سوریه، اجرای طرح ایجاد کریدور شمال به جنوب شرق سوریه را تسریع کرد. آمریکا برای اجرای طرح کریدور جنوب سوریه در دیرزور و التنف، تعداد نیروهای نظامی خود را افزایش و به کشتی‌های جنگی مستقر در دریای مدیترانه آماده باش جنگی داده است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که اگر ارتش سوریه از سلاحهای شیمیائی استفاده کند، آمریکا به دمشق حمله خواهد کرد. فرانسوا لکوینتر (François Lecointre) رئیس ستادکل ارتش فرانسه نیز تهدید کرد اگر دولت اسد سلاح شیمیائی بکار گیرد، فرانسه به تنهائی به سوریه حمله خواهد کرد.

این گزارش می افزاید: مقامات دیپلماتیک روسیه و ایران معتقدند که جبهه آتلانتیک و آمریکا دو هدف عمده دارد. یکی از دیپلمات‌های روس در مصاحبه با شبکه تلوزیونی اولوسال گفت: هدف اصلی آمریکا برهم زدن همکاری مسکو، آنکارا و تهران درباره سوریه است. آمریکا تلاش می کند که هواپیماهای جنگی را از پایگاه اینجیرلیک به پرواز درآورد، سوریه را بمباران کند و روسیه را در صحنه بین المللی ناتوان نشان دهد.

منابع امنیتی نیز تاکید کردند که ترکیه باید با توجه به احتمال حملات هوائی آمریکا از پایگاه اینجیرلیک به سوریه، تدابیر لازم را در نظر بگیرد.
انتهای پیام/

گزارش شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای درباره طرح آمریکا برای حمله به سوریه

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
خداکنه سوریه در آرامش وامنیت باشه
آخرین اخبار