کتاب ' جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی' یکشنبه شب در آیین شبانه ادبی در شهرستان دشتی استان بوشهر رونمایی شد.

کتاب جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی در دشتی رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرمانداردشتی در این آیین گفت: فرهنگ و هنر شناسنامه دشتی و شعر نماد ادب دوستی این مردم است.

عبدالله نادری افزود: ادبیات تجلی آرمان‌های بشری در قالب نظم الفاظ است و هنر شعر و نویسندگی موهبتی الهی است که افراد معدودی از آن برخوردارند.

وی اضافه کرد: پیشرفت و پس مانی یک جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد و با یاری فرهنگ و بررسی عناصر آن مسیر آینده جامعه را می‌توان پیش بینی کرد.

نادری ادامه داد: دشتی از دیر باز جایگاه علما و شعرای تاثیرگذاری بوده و فرهنگ و هنر شناسنامه دشتی و شعر نماد ادب دوستی این مردم است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: شبانه ادبی فایز دشتی در سال ۱۳۵۲ در خورموج تشکیل و مثل یک آیبن توسط ادیبان شهرستان حفظ شده است.

حمید زارعی اضافه کرد: شبانه ادبی به شکل هفتگی در منزل یکی از ادیبان شهر برگزار می‌شود.

پژوهشگر خورموجی نیز با بررسی کتاب جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی گفت: خلیج فارس از نظر راهبردی در منطقه خاورمیانه بزرگترین و مهم‌ترین مرکز ارتباطی بین قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقاست.

اصغر منصوری نسب ادامه داد: بحرین مهم‌ترین جزیره خلیج فارس از دیر باز مورد توجه قدرت‌های جهانی و هم چنین بازرگانان و تجار دنیا بوده است.

کارشناس ارشد تاریخ گفت: پیشینه دریانوردی در خلیج فارس به گذشته‌های بسیار دور و حداقل ۲ هزار سال پیش از میلاد باز می‌گردد.

غلامرضا عوض نژاد افزود: نویسندگان و جهانگردان، بحرین را در شمار سرزمین‌ها و نواحی فعال در بازرگانی به شمار آورده اند.

انتهای پیام/م

رونمایی از کتاب ' جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی'

برچسب ها: نشر کتاب ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.