عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید تحقق عدالت در سال جدید جزء اولویت‌های دولتمردان و کارگزاران نظام قرار بگیرد.

تحقق عدالت در سال جدید باید اولویت‌ دولتمردان و کارگزاران نظام باشدعباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیشرفت در عرصه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده، اما در زمینه عدالت اقرار می‌کنیم که عقب‌ مانده‌ایم، اظهار کرد: منظور از عدالت تحقق این شاخصه به معنای اجتماعی و ارائه خدمات به عرصه‌های گوناگون و اقشار مختلف جامعه است.

وی افزود: هنوز استان‌های محروم زیادی در کشور وجود دارند در حالیکه هدف از انقلاب اسلامی برقراری عدالت در جامعه بوده و یکی از شعارهای محوری نظام تحقق برابری بود.

سلیمانی تصریح کرد: بنابر دلایل مختلف شرایط مناسب در کشور فراهم نشد تا ما بتوانیم عدالت را به معنای واقعی اجرایی کنیم و این امر جزء دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است.

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: البته در زمینه علمی توانسته‌ایم عدالت را برقرار کنیم و در عرصه خدمات عمومی نیز کوشیده‌ایم تا انصاف برقرار شود.

وی ادامه داد: در بخشی از مسائل مانند اقتصاد هنوز عدالت به صورت کامل محقق نشده و انشاءالله با نشانه‌گذاری و تأکیدهای مقام معظم رهبری باید تحقق عدالت در سال جدید جزء اولویت‌های دولتمردان و کارگزاران نظام قرار بگیرد.

سلیمانی با اشاره به بیانات رهبر درباره حرکت به سمت اشرافی‌گری، دل‌سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف تأکید کرد: تردیدی وجود ندارد که نظام ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی شکل گرفته، لذا این آموزه‌ها با اشرافی‌گری سنخیتی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: در بسیاری از سمینارها، همایش‌ها، سفرها و حتی وزارتخانه‌ها و اماکن دولتی اشرافی‌گری وجود دارد، به همین دلیل مقام معظم رهبری نسبت به این پدیده ناخوشایند دغدغه خاطر بسیاری دارند و فرموده ‌اند که باید روحیه اشرافی‌گری از کارگزاران نظام پاک شود، به گونه‌ای زندگی کنند که الگوی مردم جامعه قرار بگیرند، چرا که هر قدر آنها ساده‌زیست‌تر باشند تأثیر معنوی این امر در جامعه بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره مهمترین آفت همه انقلاب‌ها (ارتجاع) که به معنای سست شدن، توقف و بازگشت به اوضاع قبلی است، اذعان کرد: دو نوع ارتجاع داریم که نوع اول آن سیر قهقرایی افراد سنتی جامعه بوده و نوع دوم آن روند قهقرایی روشنفکران و غرب‌زدگان است، لذا منظور مقام معظم رهبری از ارتجاع روشنفکرانی هستند که نسبت به گذشته انقلاب دچار تشکیک شده‌اند و خواهان بازگشت به دوران شاهنشاهی هستند.

سلیمانی گفت: ما در زمان طاغوت چه بوده‌ایم و اکنون کجا هستیم؟ رشد و بالندگی شدیدی در عرصه‌های علمی و خدمات اجتماعی و همچنین زیرساخت‌های جامعه پدید آمده، لذا راه بازگشت به دوران طاغوت به هیچ‌وجه معقولانه نیست، اما جمهوری اسلامی اهداف روشنی دارد و ما باید عزممان را برای تحقق آنها جذب کنیم، در این صورت ارتجاع راهی نخواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار