مهمترین اخبار جمعیت هلال احمر در خرداد ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته هلال احمر برای سوم فروردین//تهران و خراسان رضوی در صدر اعزام زائر به حج ابراهیمی/افزایش 40 درصدی شبکه امداد هوایی هلال احمربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای خرداد ماه سال 96 جمعیت هلال احمر را در این بسته خبری مشاهده کنید.

تهران و خراسان رضوی در صدر اعزام زائر به حج ابراهیمی

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر، در سوم خرداد ماه سال 96 با اشاره به معاینه حجاج بیت الله الحرام در سازمان پزشکی حج، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز کاروان ها لیست زوار خود را به منظور اعزام به سرزمین وحی اعلام نکرده اند، تاکنون هیچ زائری معاینه نشده است و به محض تعیین نفرات اعزامی و ارسال لیست به این مرکز و تعیین پزشک مربوطه معاینه انجام می شود.

وی در ادامه افزود: استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین آمار اعزام زائر به حج را به خود اختصاص داده اند که به محض اعلام اسامی معاینات پزشکی انجام می شود. البته همه پزشکان، مسئولان و سرکاروان ها ملزم به گذراندن دوره های امداد و نجات خواهند بود.

مرعشی با بیان اینکه حدود 600 کاروان وجود دارد که اسامی 570 کاروان آن مشخص شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه حجاج اوایل مردادماه به سرزمین وحی اعزام می شوند و 2 ماه از معاینات جامانده و اقدامی در این راستا صورت نداده ایم، لازم است در راستای ارایه خدمات پزشکی مطلوب به زائران تمهیدات لازم اندیشیده و اقدامات فوری صورت گیرد.

آموزش 25 میلیون خانواده در طرح ملی خادم تا سال 1400

حمید جمال الدینی معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر، سوم خرداد ماه  با اشاره به موفقیت طرح ملی خادم در فاز نخست اظهار کرد:در طرح خادم آموزش های لازم به خانواده ها به منظور آمادگی در برابر حوادث طبیعی ارائه می شود.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: بیش از 25 میلیون خانواده تا سال 1400 به منظور مقابله با حوادث طبیعی در طرح ملی خادم آموزش می بینند.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر در ادامه افزود:در سال گذشته بیش از 200 هزار خانواده ایرانی در پایلوت طرح آموزشی طرح ملی خادم قرار گرفتند.

آموزش مدیریت بحران و انتقال مصدوم و مجروح در راستای اجرای برنامه حج

طاهر درودی مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سوم خرداد ماه سال 96 ، با اشاره به برگزاری جلسه آموزش مدرسین بحران و فوریت‌ها در راستای اجرای برنامه حج امسال، گفت: این جلسه با هدف یکسان سازی مطالب برگزار شد که بنا است برای کارگزاران حج، مدیران کاروان‌ها، مدیران مجموعه‌ها و معاونین آن ها، همچنین برای عوامل و همه کارگزارانی که در اجرای حج عملیات را بر عهده دارند، ارائه شود.

درودی ادامه داد: مدت جلسه برگزار شده تقریبا 10 ساعت است که به دو جلسه 5 ساعته تقسیم می‌شود؛ 5 ساعت از آن به آموزش مدیریت بحران، ساختار بحران، ساختار فرماندهی مدیریت بحران و عملا کد 2 افراد در صورت بروز بحران اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به 5 ساعت دوم این جلسه آموزشی، افزود: 5 ساعت دیگر در خصوص کمک‌های اولیه، امدادرسانی، خودامدادی، دگرامدادی و انتقال مصدوم و مجروح در صورت وقوع حوادثی نظیر تصادف، سقوط آسانسور و یا موارد مشابه خواهد بود که تا قبل از حضور نیروهای تخصصی امدادی سر حادثه، کارگزاران آموزش دیده بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان واکسیناسیون زائران حج اعلام شد

سید امیرمحسن ضیایی ششم خرداد ماه سال 96 با تشریح مهم ترین برنامه‌های زائران حج تمتع امسال اظهار کرد: پس از این که مشخص شد امسال به مکه مکرمه اعزام خواهیم داشت، بلافاصله مشکلاتمان را با مراکز موجود در داخل عربستان حل کردیم.

ضیایی افزود: در حال حاضر همان دو مرکزی که در مکه و مدینه داشتیم را دوباره تجهیز کردیم و هم اکنون نیز در حال ارسال داروها هستیم و از طرفی دیگر پزشکان کاروان به زودی برای معاینه زائرین معرفی خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: واکسن‌ها نیز در حال تهیه است تا بتوانیم از اواخر ماه جاری واکسیناسیون حجاج را آغاز کنیم. همین طور در حال آموزش دادن به نیروهای غیر پزشکی هستیم که در تیم پزشکی استفاده می‌شوند. قریب 550 نفر پزشک، پرستار و نیروهای مربوطه اعزام خواهند شد که حدود 200 نفر آنها در کاروان‌ها و بقیه در ستاد مکه و مدینه حضور خواهند داشت.

سگ های زنده یاب هلال احمر به آلمان می روند

هفتم خرداد ماه سال 96 بود که هلال احمر گزارشی از اعزام تیم سگ‌های زنده‌یاب این مجموعه  به منظور فراگیری آموزش‌های تخصصی و همکاری‌های متقابل میان آنست ایران و آلمان، طی اردوی 2 هفته‌ای در آلمان منتشر کرد.

همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای میان جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ آلمان همکاری‌ها در زمینه سگ‌های زنده‌یاب طی 10 سال اخیر با عملیات‌های موفقی همراه بوده و به نتایج بسیار خوبی هم رسیده است.

تعداد سرمربیان بین المللی سگ‌های زنده‌یاب جمعیت هلال احمر تا سال گذشته 2 سرمربی بود که این تعداد با برگزاری 4 دوره که 2 دوره در ایران و 2 دوره هم در آلمان برگزار می‌شود، به 11 سرمربی ارتقا خواهد یافت.

اهدای کالاهای معیشتی به ۵۰ هزار خانواده نیازمند از نخستین روز ماه رمضان

رضا اندام سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در سیزدهم خرداد ماه  از شناسایی ۵۰ هزار خانواده نیازمند واجد شرایط برای دریافت سبدهای غذایی همای رحمت در مناطق نابسامان و محروم شهری و روستایی سراسر کشور خبر داد.

اندام اظهار کرد: از ۱۷ ام ماه جاری در سراسر کشور، جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی با محوریت داوطلبان برای مشارکت در برنامه ملی همای رحمت ویژه اطعام و احسان نیازمندان روزه دار آغاز شده است که این کمک‌ها همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فضای کلی این برنامه افزود: در ماموریت‌های این سازمان تلاش برای شناخت انواع محرومیت و نارسایی مادی و معنوی و یافتن محرومان و تلاش برای رفع محرومیت آنان یکی از رسالت‌های اصلی آن تعیین شده است، بنابراین در این برنامه دسترسی فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی همه افراد کم بضاعت، به تغذیه کافی، ایمن و مغذی که نیازهای روزانه و ترجیحات غذایی را برای یک روزه دار را تأمین کند، تعریف شده است.

"علی مرعشی" میهمان باشگاه خبرنگاران جوان شد

هفدهم خرداد ماه سال 96 "رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر" میهمان باشگاه خبرنگاران جوان شد.

رئیس مرکز حج پزشکی جمعیت هلال احمر طی بازدیدی از بخش های مختلف خبری از نحوه تهیه و تولید خبر مطلع و در جریان فعالیت خبرنگاران قرار گرفت، همچنین با مدیران و خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان به گفتگو پرداخت.

پیش بینی آموزش 50 هزار نفر در طرح پیمان

مسعود آسیما  مدیر روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر از آموزش 1000 مربی در سراسر کشور به منظور پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر در قالب طرح پیمان خبر داد.

وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت:آموزش های لازم به 1000 مربی در راستای شناسایی افراد معتاد و مواد مخدر ارائه می شود.

آسیما با اشاره به محور طرح مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد:انتقال آموزش از مهمترین برنامه های این طرح است، به طوری که باید آموزش‌های خود را به 50 نفر دیگر انتقال بدهند، در این صورت پیش بینی می شود 50 هزار نفر در قالب طرح پیمان آموزش های لازم را دریافت کنند.

اختصاص 175 آمبولانس به سازمان امداد و نجات کشور

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بیست و چهارم خرداد ماه سال 96 ، در خصوص اختصاص ناوگان خودرویی به سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ریاست جمعیت هلال احمر در راستای تقویت نیروهای سازمان امداد و نجات به منظور خدمات رسانی مطلوب امدادی در حوادث و بلایای طبیعی و کاهش آلام بشری تعدادی خودرو به این سازمان تخصیص داده است.

سلیمی با اشاره به اینکه این خودروها به مناقصه گذاشته شده و به زودی واگذار می‌شوند، تصریح کرد: 175 آمبولانس و 75 خودروی امدادی به سازمان امداد و نجات اختصاص پیدا کرده که تاکنون یک مورد هم تحویل این نهاد نشده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 75 خودرو امدادی اواخر شهریورماه امسال و 175 آمبولانس نیز اواخر اسفندماه به سازمان امداد و نجات تحویل داده می شود.

افزایش 40 درصدی شبکه امداد هوایی هلال احمر

سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر بیست و هشتم خرداد ماه سال 96 در مراسم افطاری مدیران جمعیت هلال احمر و رسانه ها، اظهار کرد: در این دولت، ظرفیت شبکه امداد هوایی جمعیت هلال احمر 40 درصد افزایش یافته است، به طوری که در حال حاضر سراسر کشور تحت پوشش کامل قرار دارد.

ضیائی به آموزش نیرو‌های واکنش سریع هلال احمر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 500 نیروی امدادی با 40 هزار نفر ساعت آموزش، به نیرو‌های واکنش سریع تبدیل شده اند که برنامه ریزی کرده ایم تا پایان امسال این تعداد نیرو به 3 هزار و 500 نفر برسد، به طوری که در شهر‌های بالای 100هزار نفر جمعیت، تیم‌های واکنش سریع را داشته باشیم.

آغاز معاینات پزشکی زائران سرزمین وحی

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر، در 29 خرداد ماه سال 96 در خصوص آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر در راستای خدمات رسانی مطلوب پزشکی به زائران حج تمتع اظهار داشت: مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر با هدف ارائه خدمات مطلوب به حجاج پیش قدم بوده و در این راستا گام بر می‌دارد.

وی در ادامه افزود: معاینات پزشکی حجاج در برخی استان ها آغاز و به زودی در پایتخت نیز اجرایی خواهد شد. زائران در این مرحله معاینه و از لحاظ سلامت شناسایی می شوند که در صورت تضمین سلامت حجاج در طول سفر شخص زائر به سرزمین وحی مشرف می‌شود.

مرعشی گفت: توصیه می شود که حجاج مدارک پزشکی لازم را جهت تسهیل در معاینه به همراه داشته باشند، چرا که معاینه با سرعت بیشتری انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار