جمعیت هلال احمر در هفته ای که گذشت؛

ضرورت گسترش تیم‌های واکنش سریع برای مواقع بحران/رشد ۳ درصدی تجهیزات امدادی ویژه نوروز ۹۷

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای جمعیت هلال احمر از تاریخ هفدهم تا بیست و چهارم اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری هلال احمر آخر هفته////ضرورت گسترش تیم‌های واکنش سریع برای مواقع بحران/زمان فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در نوروز اعلام شد/رشد ۳ درصدی تجهیزات امدادی ویژه نوروز ۹۷به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هلال احمر در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

وظیفه ذاتی هلال احمر، با تمام وجود به میدان حوادث آمدن است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مراسم آغاز طرح امداد نوروزی 97 که با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و امدادگران طرح‌های امدادی نوروزی برگزار شد، اظهار کرد: هلال احمر با توجه به وظیفه ذاتی که بر عهده دارد، در مواقع بروز حوادث با تمام وجود برای امدادرسانی به میدان می‌آید.

وی در ادامه گفت: انسان ها باید یار و یاور یکدیگر باشند و همچنین باید ما نسبت به طبیعت و نعمت‌هایی که خداوند بخشیده است، نگاه درستی داشته باشیم و از آنها حفاظت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی یادآور شد: در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی که مردم شاد هستند و یکی از زیباترین جلوه های زندگی ایرانیان ایام نوروز به شمار می رود، باید به کمک یکدیگر برویم تا همه مردم در این روزها شاد باشند.

 

جمعیت هلال احمر ایران در خط مقدم واکنش‌ و پاسخگویی به حوادث این کشور است

پیتر‌ مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مراسم آغاز طرح امداد نوروزی 97 که  با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و امدادگران طرح‌های امدادی نوروزی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار بزرگی است که امروز در کنار شما و در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستم‌ تا شاهد ظرفیت‌های گسترده‌ این سازمان باشم‌. این ظرفیت‌ها سرمایه‌ای برای کشور شما و همچنین نهضت‌ بین‌المللی صلیب‌ سرخ و هلال احمر است.

وی تصریح کرد: اجازه بدهید سخنان خود را با ابراز تسلیت به خانواده‌هایی که اعضای خانواده و نزدیکان‌ خود را در زلزله کرمانشاه‌ و همین طور‌ در حادثه سقوط هواپیمای تهران–یاسوج از دست داده‌اند آغاز کنم، جمعیت هلال احمر ایران در خط مقدم واکنش و پاسخگویی‌ به این حوادث‌ غم‌انگیز بوده است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: همانطور که شما در کشور خود این مهم را به خوبی انجام داده‌اید‌، نهضت صلیب سرخ و هلال احمر نیز به پاسخگویی به بحران‌های بین‌المللی بشردوستانه‌ از مخاصمات‌ مسلحانه‌ و سایر شرایط خشونت‌آمیز تا بلایای طبیعی و ساخته دست بشر و یا دیگر موارد اضطراری ادامه داده است.

 

زمان فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در نوروز اعلام شد

مهدی عبدوس مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: داروخانه‌های هلال احمر از یکم تا چهارم و از نهم تا ۱۲ فروردین از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ باز هستند، همچنین ساعت کار این داروخانه‌ها در روز‌های دیگر تعطیلات نورزوی ۸ تا ۱۶ است.

وی همچنین از بیماران پیوندی، شیمی درمانی، دیابتی، روماتولوژی و ام اس که پیوسته از دارو‌های خاص استفاده می‌کنند، خواست برای تامین دارو‌های مورد نیاز خود در تعطیلات نوروز از هم اکنون خریداری کنند.

عبدوس دریافت تاییدیه نسخه از سازمان‌های بیمه گر را برای تحویل دارو‌های کمیاب و گران قیمت ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه شعبه‌های تحت پوشش این سازمان‌ها در تعطیلات نوروزی فعال نیستند، داروخانه‌های هلال احمر موظف شده‌اند با درنظر گرفتن شرایط اورژانسی بیماران، دارو‌های مورد نیاز آنان را بدون دریافت تائیدیه تامین کنند.

 

ضرورت گسترش تیم‌های واکنش سریع برای مواقع بحران

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت گسترش تیم‌های واکنش سریع برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در مواقع بحران تاکید کرد.

وی افزود: حوادث در دنیای امروز جزئی از زندگی شده است و با پیشرفت علم و تکنولوژی، انسان‌ها نیز پیشرفت داشته‌اند، اما وجود حوادث نیز اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق برای مقابله با بحران ها، می‌توانیم پاسخ مناسبی به مردم در مواقع بروز بحران ارائه کنیم.

 

رشد ۳ درصدی تجهیزات امدادی ویژه نوروز ۹۷

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یک هزار و ۳۷۸ پایگاه و پست‌های امداد و نجات در کنار ۲۴ بالگرد، یک هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۴۳۸ دستگاه خودرو نجات، ۵۰ دستگاه خودرو ویژه عملیاتی، ۱۱ دستگاه خودرو ارتباطات و یک هزار و ۲۸۲ دستگاه خودرو‌های امدادی برای نوروز ۹۷ و خدمت رسانی به هموطنان به کار گرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر، در نوروز سال ۹۷ با نگاه نوین و تحول آفرین نسبت به طرح ملی امداد و نجات نوروزی یک هزار و ۳۷۸ پایگاه و پست‌های امداد و نجات را در حالت آماده باش دارد که از این میان ۵۵۷ پایگاه ثابت خواهد بود و به علاوه ۲۴ بالگرد، ۳ هزار و ۴۲۸ دستگاه ناوگان امدادی از جمله یک هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۴۳۸ دستگاه خودرو نجات، ۵۰ دستگاه خودرو ویژه عملیاتی، ۱۱ دستگاه ارتباطات، یک هزار و ۲۸۲ دستگاه خودرو‌های امدادی، ۴۷۵ دستگاه موتورسیکلت امدادی و ۱۲۲ دستگاه موتور آمبولانس در خدمت رسانی به هموطنان به کار گرفته خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار