یک مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید سرنگ در کشور بیش از ۲ میلیارد است، گفت: با توجه به نیاز کشور، فقط یک میلیارد سرنگ در کشور تولید می‌شود.

تاثیر تنش‌های سیاسی بر بازار سرنگ/ظرفیت تولید سرنگ در ایران، کمتر از میزان نیاز استخدایار عینی دبیر انجمن تولیدکنندکان سرنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خودکفایی در تولید سرنگ اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید سرنگ در کشور ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سرنگ است اما با توجه به نیاز کشور، فقط یک میلیارد سرنگ در کشور تولید می‌شود.

وی در خصوص  صادرات سرنگ به کشور‌های حوزه خلیج فارس و اروپای شرقی ابراز کرد: تا سال ۸۸ صادرات سرنگ به کشور‌های اطراف صورت می‌گرفت که با افزایش تنش هاس سیاسی بازار‌های صادرات را از دست دادیم.

دبیر انجمن تولیدکنندکان سرنگ ایران با اشاره به کیفیت پایین سرنگ‌های چینی بیان کرد: سرنگ‌های چینی از لحاظ قیمت ۳۰ درصد کمتر از همتای ایرانی خود بود، اما از لحاظ کیفیت شرایط مناسبی نداشت ، در نهایت ورود آن به کشور ممنوع شده است.

وی با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت در ورود به صنعت تولید سرنگ تصریح کرد: سال ۹۱ در جهت حمایت از تولید داخل با تصویب هیأت وزیران، واردات سرنگ به کشور ممنوع شد و پس از ممنوعیت ورود سرنگ به داخل کشور در سال ۹۲ وزارت بهداشت اقدام به احداث خط تولید سرنگ کرد.

عینی با بیان اینکه وزارت بهداشت بیشترین سهم را از فروش سرنگ در بازار دارد، تصریح کرد: به گفته مسئولان وزارت بهداشت، ابتدای احداث خط تولید سرنگ قرار بر تولید کم بود که در ادامه با افزایش تولید و استفاده از مزیت دولتی بودن برای فروش به درمانگاه ها، ۱۵ درصد بازار را دست گرفت.

دبیر انجمن تولیدکنندکان سرنگ ایران با اشاره به تنگ شدن عرصه برای شرکت‌های خصوصی بیان کرد: با حضور وزارت بهداشت رقابت برای تولید افزایش یافت و بسیاری از کارخانه‌ها با کاهش تولید مواجه شدند اما با ادامه وضع موجود؛ شکایت‌های به وزارت بهداشت ارائه شد و وزیر بهداشت، قول مساعدت داد.

عینی با اشاره به پیشنهادات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت ۶ ماه قبل پیشنهاداتی را مطرح کرد مانند فروش کارخانه، کاهش تولید، فروش خط تولید سرنگ و واگذاری مدیریت آن به بخش تولید که با گذشت ۶ ماه هیچکدام از آن عملیاتی نشد.

وی افزود: تا پیش از ورود وزارت بهداشت به تولید سرنگ، در تولید سرسوزن نیز خودکفا بودیم که با توجه به تمرکز وزارت بهداشت به تولید سرنگ، واردات سرسوزن افزایش یافت.

عینی در پایان گفت: در صورت ادامه وضع موجود، بسیاری از کارخانه‌های تولید سرنگ برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

تاثیر تنش‌های سیاسی بر بازار سرنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار