معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در تعطیلات نوروز قیمت کالا‌ها و بهای خدمات افزایش نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،محمود نوابی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در همایش حمایت از مصرف کنندگان در بندرعباس گفت: قیمت کالا‌ها و بهای خدمات در تعطیلات نوروز افزایش نمی‌یابد.

وی افزود: اگر افزایش کالایی توجیه داشت دولت مابه ازای آن را پرداخت می‌کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:جمع آوری کالای قاچاق در بازار استان با هدف رعایت حقوق مصرف کننده و برخورد با عرضه کنندگان کالای بدون هویت ۳۱ درصد افزایش یافته است.

محمود نوابی از افزایش هفت برابری تعداد بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی نسبت به همایش نخست که دواطلبانه خود را در معرض داوری قرار داده اند خبر داد.

رئیس سازمان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با تاکید بر احیا و عملیاتی شدن ماده شش قانون حمایت از مصرف کنندگان افزود:استانداری‌ها باید همه دستگاه‌های اجرایی و خصوصی را در فرآیند‌های کاری، خدمت رسانی به ارباب رجوع و شفاف سازی ارزیابی و رتبه بندی کند تا در حوزه خدمت رسانی به مردم بین دستگاه‌های اجرای رقابت صورت گیرد.

وی گفت: پرداخت خسارت اعتماد، شفاف سازی قیمت‌ها و شیوه‌های نوین نظارت بر بازار اصولی هستند که بیش از پیش باید مورد توجه بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به سهم ۹ درصدی بازار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران گفت: این میزان در کشور‌های منطقه ۳۵ درصد و کشور‌های اروپایی ۸۵ درصد است که باید با برنامه ریزی و حمایت افزایش یاید.

وی افزود: کار نظارت و شفافیت در این فروشگاه‌ها راحت‌تر است و با حذف واسطه‌ها بازار به تعادل می‌رسد.

نوابی گفت: البته این به معنای حذف اشتغال نیست بلکه واسطه‌ها و مغازه‌های متعدد هم می‌توانند در قالب اصناف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت کنند.

استاندارد هرمزگان هم گفت: رعایت حقوق مصرف کننده باید به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود.

فریدون همتی افزود: توجه با اصل رقابت پذیری، چشم دوختن به بازار‌های منطقه و جهانی باید در دستور کار بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم گفت: از ابتدای آذر فراخوان همایش رعایت حقوق مصرف کنندگان به واحد‌های تولیدی ابلاغ شد.

خلیل قاسمی افزود: ۸۸ واحد تولیدی و خدماتی در همایش شرکت کردند که به نسبت پارسال ۶۳ درصد افرایش داشت.
همایش باهدف فرهنگ سازی در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده از سوی عرضه کنندگان و تولیدکنند گان برگزار شد.

وی گفت: صدا و سیمای مرکز خلیج فارس هم با رعایت کردن همین اصل مراسم را پوشش مستقیم داد.

در همایش حامیان حقوق مصرف کنندگان از چهل و چهار بنگاه تولیدی و خدماتی برتر در این زمینه قدردانی شد.

انتهای پیام/ر

صحبت های معاون وزیر صنعت درباره افزایش قیمت کالا در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.