چه فسادی در وزارت کار صورت گرفته که به استیضاح رای بدهم؟نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چه فسادی در وزارت کار صورت گرفته که اعلام کنند و من به عنوان نماینده رای به استیضاح بدهم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده تهران در جلسه علنی امروز سه شنبه( 22 اسفند ماه) در مخالفت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: وزارتخانه‌ای که ربیعی در اختیار دارد، سه بخش اقتصادی، اجتماعی و خدماتی را در بر می‌گیرد که تنها 20 درصدش مأموریت‌های اقتصادی است و 80 درصد آن مأموریت‌های اجتماعی و خدماتی است.

وی ادامه داد: کسانی که موافق استیضاح ربیعی هستند در نامه تقاضای خود نوشتند که بنگاه‌داری یکی از مشکلات این وزارتخانه است و تعریضی به بخش‌های اجتماعی و خدماتی نداشتند و از عملکرد بخش‌هایی چون سازمان بهزیستی و توانبخشی رضایت دارند، اما در مورد 20 درصد اقتصادی هم باید بگویم که شفافیت بسیار خوبی انجام شده است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: کدامیک از استیضاح‌کنندگان در بخش‌های اجتماعی و خدماتی این وزارتخانه قائل به شفافیت نیستند و معتقد نیستند که این فعالیت‌ها در اتاق شیشه‌ای انجام می‌شود؟

کواکبیان با بیان اینکه در زمان وزارت ربیعی کدام اختلاس در این وزارتخانه انجام شده است؟ متذکر شد: در دولت قبل از 150 هزار میلیارد تومانی که مربوط به بخش‌ اقتصادی این وزارتخانه بود، فقط 17 هزار میلیارد تومان از شرکت‌های مختلف به بابک زنجانی دادند و در این زمینه می‌توان به فسادهای دیگری چون فساد 3000 میلیارد تومانی امیرمنصور آریا اشاره کرد.

نماینده مردم تهران افزود: بحث ما فساد است و اگر کسی بیاید با دلایل و اسناد متقن بگوید که در این وزارتخانه چه فسادهایی صورت گرفته است، بنده حتما قانع می‌شوم و موافق استیضاح ربیعی خواهم بود.

وی اظهار کرد: در این دوره تغییر رویکرد در بخش‌های مختلف اقتصادی انجام شد و مدیریت بنگاه‌داری خارج و به سمت سهامداری حرکت کردند و تدابیری اتخاذ شد که شرکت‌های تابعه 40 درصد سهام داشته باشند تا تمامی این شرکت‌ها به دست مردم اداره شوند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در زمانی که سعید مرتضوی در تأمین اجتماعی بود و ما در مجلس هشتم بودیم، می‌دیدیم که چگونه میِ‌خواستند پول سازمان تأمین اجتماعی را در قالب کمک به حوزه‌های انتخابیه به برخی از نمایندگان دهند و باید گفت که نوربخش با مرتضوی به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست.

کواکبیان با اشاره به اینکه اخیرا درباره شایعه آنکه ربیعی بین نمایندگان پول پخش می‌کند از وی سوال کردم اظهار کرد: پاسخ وزیر به این سوال آن بود که تنها به برخی از نمایندگان وام بانک رفاه را دادیم که آنان هم باید مطابق با رویه قانونی دو ضامن داشته باشند و از این بانک وام بگیرند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در بحث حقوق باید گفت که در زمان وزارت ربیعی بخش‌های مختلف حقوق‌بگیر حتی یک روز هم حقوق خود را با تأخیر دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: در بخش درمان در 4 سال گذشته در برخی از استان‌ها چون لرستان، کردستان و مرکزی به اندازه 20 سال هزینه‌های مراکز درمانی را در این دوره پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: کسانی که مشکل آسیب‌های اجتماعی را به گردن ربیعی می‌اندازند، آیا جرأت دارند که این موضوع را به وزیر کشور ارتباط دهند؟ از سوی دیگر باید قدری انصاف و مروت داشته باشیم و فقط از ربیعی نخواهیم که به تنهایی اشتغال ایجاد کند.

کواکبیان گفت: برخی گفتند که خانه کارگر برای دفاع از وزیر کار لشکرکشی کرده در حالیکه چنین مسئله‌ای صحت ندارد و آنها تنها درخواست خود را به وزارت کشور دادند که ما حاضریم از وزیرمان دفاع کنیم اما وزارت کشور نپذیرفت و باید گفت آیا علی ربیعی بد کرده که بدنه جامعه کارگری از وی حمایت می‌کند؟

نماینده مردم تهران تأکید کرد: اگر علی ربیعی امروز وزیر کار نبود، قطعا ده ها مشکل کارگری و تحصن در کشور انجام می‌شد.

وی درباره موضع اصلاح‌طلبان برای استیضاح ربیعی، اظهار کرد: ما ربیعی را صددرصد اصلاح‌طلب می‌دانیم و فراکسیون اصلاح‌طلبی مجلس هم رأی‌گیری ‌کرد و با این استیضاح مخالف است.

وی بیان کرد: برخی هم می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است در حالی‌که بنده نه در جلسه‌ای برای دفاع از وی توجیه شدم، نه به دفترش رفتم و نه کسی با بنده در این باره تماس گرفت، بلکه خودم تصمیم گرفتم که از عملکرد وی دفاع کنم.

کواکبیان با تأکید بر اینکه نه بحث اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی داریم و بدنه مجلس باید نشان دهد از وزیری که از جنس کارگران است حمایت می کند، خاطرنشان کرد: البته حمایت ما از وزیر کار مشروط است و با این استیضاح به صورت مشروط، مخالفیم و وزیر باید به وعده‌های خود عمل کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار