نشریه فوربز در گزارشی نوشت ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما حدود سه میلیارد دلار بر ثروت خود افزود.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری اوباما بیشترین ثروت را گردآوری کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان مجله اقتصادی فوربز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما (در مقایسه با دولت های سایر رؤسای جمهور آمریکا) بیشترین ثروت را گردآوری کرد. در این گزارش آمده است ترامپ در این مدت حدود 2.9 میلیارد دلار بر ثروت خود افزود؛ زیرا در دوران ریاست جمهوری اوباما اقتصاد این کشور دوران «رکود بزرگ» را پشت سر گذاشت. این گزارش می افزاید این در حالی است که از آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ تاکنون، 400 میلیون دلار از ثروت او کاسته شده است.

فوربز در یک بازه 36 ساله، امور مالی ترامپ را مورد مطالعه قرار داده و میزان ثروت گردآوری شده توسط او را در دولت های مختلف آمریکا از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان، محاسبه کرده است.

براساس گزارش فوربز، در سال 1982 میلادی (1361)، دونالد ترامپ و پدرش (فرد ترامپ) با ثروت خالصی به ارزش 200 میلیون دلار در فهرست 400 نفره فوربز از ثروتمندترین افراد قرار گرفتند. شش سال پس از آن، ترامپ با ثروتی معادل یک میلیارد دلار توانست به تنهایی به فهرست فوربز راه یابد. ترامپ در دوران ریاست جمهوری جرج هربرت واکر بوش (جرج بوش پدر) دو بار اعلام ورشکستگی کرد و ارزش ثروت خالص او به زیر صفر رسید. ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا، با یادآوری آن روزها می گوید: به یاد دارم یک روز با پدرم در خیابان پنجم (در منهتن نیویوک) در نزدیکی برج ترامپ بودیم که یک بی خانمان را دیدیم. پدرم به او اشاره کرد و گفت ثروت این فرد 8 میلیارد دلار بیشتر از دارایی من است؛ زیرا او (ترامپ) در آن زمان بسیار مقروض بود. با این حال گزارش فوربز می افزاید اینکه ترامپ تا به حال به شدت مقروض بوده باشد، نامحتمل است. نام ترامپ در آن سال ها در فهرست فوربز قرار نگرفت؛ اما این مجله در گزارشی، ارزش ثروت خالص رئیس جمهور کنونی آمریکا را در سال 1990 میلادی، منفی اعلام کرده بود.

در ادامه این گزارش آمده است ترامپ در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون با بازگرداندن ثروت از دست داده اش، بار دیگر به فهرست ثروتمندترین های فوربز راه یافت. پیش از آنکه همسر هیلاری کلینتون کاخ سفید را ترک کند، ترامپ 1.7 میلیارد دلار بر ثروت خود افزوده بود. او در دوران ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش (جرج بوش پسر) نتوانست موفقیت اقتصادی خود در دوران بیل کلینتون را تکرار کند و تا اواخر پاییز سال 2008 میلادی، تنها توانست 1.3 میلیارد دلار بر ثروتش بیفزاید.

در ادامه گزارش فوربز آمده است یکی از دلایلی که ترامپ توانست در دولت رئیس جمهور پیش از خود ثروت زیادی انباشته کند، این بود که در آغاز دوران ریاست جمهوری اوباما اقتصاد آمریکا روزهای سختی را سپری می کرد و پس از عبور از دوران رکود روزهای بهتری را تجربه کرد. در فهرست سال 2009 فوربز از میلیاردرهای جهان، ارزش دارایی های ترامپ 1.6 میلیارد دلار برآورد شده بود که پایین ترین میزان از سال 1999 محسوب می شد. در ادامه گزارش فوربز آمده است ترامپ تا سال 2013 توانست با افزودن بر دارایی های خود، ارزش ثروت خالص خود را به 3 میلیارد دلار برساند که حتی بیش از میزان ثروت او در دوران پیش از رکود بزرگ بود.

فوربز ماه مارس سال 2016 میلادی (هشت ماه پیش از آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود) در گزارشی میزان ثروت ترامپ را 4.5 میلیارد دلار برآورد کرد.


ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری اوباما بیشترین ثروت را گردآوری کرد

انتهای پیام/

گزارش فوربز درباره میزان ثروت ترامپ در دولت‌های مختلف آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار