10 مولتی میلیاردر آمریکایی در هفته نخست ریاست جمهوری ترامپ ثروتمندتر شدند

نشریه فوربز در مطلبی نوشت ریاست جمهوری ترامپ دستکم برای ثروتمندان آمریکایی سود زیادی به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت نشریه فوربز، هفته اول ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" جهان را دگرگون کرد و بسیاری از مردم سراسر جهان از طرح ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا، طرح‌های مالیاتی جدید، تغییرات در طرح ملی بیمه خدمات درمانی و ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک انتقاد کردند. اما در این میان، تنها افرادی که هیچ شکایتی نداشت مولتی میلیاردرهای آمریکایی بودند که در طول یک هفته با بالا رفتن قیمت سهام، سود بسیاری به جیب زدند.

در هفته ای که گذشت، 10 نفر از ثروتمندترین های آمریکا 15.8 میلیارد دلار به کل دارایی های خود افزودند و همه آنها در این 7 روزی که از مراسم تحلیف ترامپ می گذرد، ثروتمندتر شده اند.

"وارن بافت"، مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت "برکشایر هاتاوی" بیشترین سود را در 7 روز گذشته بدست آورد. ارزش دارایی های او بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش یافت و به 74 میلیارد دلار رسید. وی در حال حاضر پس از "بیل گیتس" دومین فرد ثروتمند جهان است. همچنین دارایی مارک زاکربرگ، مؤسس شبکه اجتماعی فیس بوک نیز 2.1 میلیارد دلار افزایش یافت.

شخصی که کمترین سود را در این هفته بدست آورد "لری الیسون"، مدیر عامل شرکت اوراکل بود که در این هفته 985 میلیون دلار بر دارایی هایش افزوده شد. وی با 49.6 میلیارد دلار دارایی، رتبه پنجم ثروتمندترین های آمریکا را دارد.

این درحالیست که میلیاردرهای غیرآمریکایی هم متحمل تغییراتی در دارایی های خود شدند. آمانسیو اورتگا، تاجر اسپانیایی و مؤسس شرکت ایندیتکس با کاهش 370 میلیون دلاری دارایی خود مواجه شد. اما کارلوس اسلیم، ثروتمند ترین فرد مکزیک نیز 1.6 میلیارد دلار دارایی بدست آورد.

دونالد ترامپ 20 ژانویه سال جاری میلادی (1 بهمن) پس از برگزاری مراسم تحلیف، رسما رئیس جمهور آمریکا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار