مقامات اوکراینی برای مبارزه با فساد مالی موظف به اعلام میزان دارایی‌های خود شدند.

شگفتی اوکراینی‌ها پس از اعلام دارایی‌های مقامات این کشور
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی انجام اصلاحات ضد فساد در اوکراین از مقامات ارشد خواسته شد دارایی‌های خود را منتشر کنند. اما میزان دارایی‌های اعلام شده مردم اوکراین را شگفت زده کرد. برخی از این مقامات  میلیون‌ها دلار پول نقد، یگان‌های خودروی لوکس، ساعت‌های گران قیمت، جواهرات و زمین‌های وسیع دارند. این در حالیست که حقوق متوسط در اوکراین ماهی 200 دلار برآورد شده است.

صندوق بین‌المللی پول خواستار اصلاحاتی در سیستم اقتصادی اوکراین شده است. مقامات اوکراین در این راستا باید میزان دارایی‌ها و درآمد خود در سال 2015 را در یک فضای اینترنتی که در دسترس عموم است، منتشر کنند.

«ولادیمیر گرویسمن،» نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد وی و همسرش 1.2 میلیون دلار و 460 هزار یورو پول نقد و مجموعه‌ای از ساعت‌های لوکس دارند. انتشار این اطلاعات نشان می‌دهد گرویسمن تنها کسی نیست که دارایی‌هایش را خارج از سیستم بانکی اوکراین نگهداری می‌کند.

اعلام این دارایی‌ها نشان می‌دهد 24 عضو کابینه اوکراین جمعاً 7 میلیون دلار پول نقد دارند. دو برادر که اعضای حزب رئیس جمهور اوکراین هستند دارایی‌های خود را اعلام کردند. آنها 26 میلیون دلار پول نقد دارند.

به نظر می‌رسد 60 درصد اقتصاد اوکراین به همین شکل در سایه قرار گرفته است.  وزیر دادگستری اوکراین اعلام کرد یک میلیون دلار در بانک و 500 هزار دلار پول نقد دارد. وی همچنین دلیل نگهداری پول نقد از سوی مقامات را بی‌اعتمادی به بانک‌های اوکراین اعلام کرد.

اعلام دارایی‌های مقامات اوکراین به منظور جلوگیری از اختلاس و انباشت ثروت با سوءاستفاده از روابط دوستانه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار