سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان برنامه های این بنیاد را که به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اجرا می شود ، را تشريح كرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا نجفی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران  کردستان امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، از سال 92 تاکنون برنامه های خاصی برای روز شهدا درنظر گرفته شده است .

وی با اشاره به برنامه های درنظر گرفته شده برای روز ۲۲ اسفندماه،در این استان افزود: دیدار کارکنان بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در استان، غرس کردن نهال، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به ساحت آنها، سخنرانی ائمه و فرماندهان در تربیون های نماز جمعه، تهیه بسته های فرهنگی، اهدای خون کارکنان و پیاده روی خانواده شهدا از جمله این برنامه ها است .

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، دیدار با ۵۰۸ خانواده شهید در قالب طرح سپاس، نواختن زنگ ایثار در ۵۳ مدرسه استان و تجلیل از ایثارگران شاخص در ادارات استان را از جمله دیگر برنامه های پیشرو عنوان کرد .

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطرنشان کرد: سال جاری کنگره ۱۸۷۰ شهید ترور استان برگزار شد و در سال آینده هم کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار می شود .

وی در پایان با اشاره به اینکه ۱۳ درصد از شهدا روز شهادتشان در اسفندماه بوده است، افزود: استان کردستان پنج هزار و ۴۵۳ شهید، ۹ هزار و ۲۵۷ جانباز و ۸۳۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

گفتنی است،روز ۲۲ اسفند ماه به نام روز شهدا نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

گرامیداشت روز شهدا  در استان کردستان 

 

برچسب ها: شهدا ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.