دولت کره‌جنوبی به دلیل مشارکت توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در بازی های زمستانی یک نشان افتخاری اهدا می‌کند.

اهدای نشان افتخار به توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیکبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از المپیک ایران، دولت کره‌جنوبی به توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک به دلیل مشارکت او در بازی‌های اخیر المپیک زمستانی که در پیونگ چانگ این کشور برگزار شد، نشان افتخاری اهدا می‌کند.

وزرات ورزش کره جنوبی اعلام کرد، مدال «چئونگ یونگ» که بالاترین نشان افتخار ورزش این کشور است را به دلیل تلاش‌های توماس باخ و به رسمیت شناختن این بازی‌ها از سوی او به رئیس کمیته بین المللی المپیک اهدا خواهد کرد.

برگزارکنندگان این مسابقات علیرغم مشکلاتی از جمله شیوع بیماری «نورو ویروس» و تغییرات مفرط آب و هوایی که تهدیدی جدی برای برگزاری بعضی از مسابقات این دوره بود، از سوی کمیته بین المللی المپیک مورد تعریف و تمجید قرار گرفتند.

نشان «چئونگ یونگ» که به معنای اژد‌های آبی است مدال افتخاری است که از سوی دولت کره جنوبی به کسانی اهدا می‌شود که در راه توسعه و گسترش ورزش در این کشور مشارکت دارند.

پیش از این «کیم یونا» قهرمان اسکیت نمایشی المپیک تیم ملی کره جنوبی و «گاس هیدینگ» سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال کره جنوبی در بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۲ که این تیم را به مقام چهارمی رساند، این نشان را دریافت کرده‌اند.

همچنین دولت کره جنوبی اعلام کرد که به «گونیلا لیندبرگ» مدیر کمیسیون همکاری‌های کمیته بین المللی المپیک نیز مدال «مائنگهو» که دومین مدال شایستگی ملی این کشور در عرصه ورزش است را اهدا می‌کند. مائنگهو در زبان کره‌ای به معنای ببر قوی است.

انتهای پیام/

اهدا نشان «چئونگ یونگ» کره جنوبی به توماس باخ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار